melinajaderblom.blogg.se

Dagens träning!

Tilion F Permalink0

Skitdator, går inte att blogga ifrån den eller föra över bilder, och kan inte föra över till den andra heller då den är full. Har suttit och försökt skriva det här inlägget i över 40min nu, förstår inte varför min dator laggar så otroligt mycket. Som tur är hade jag fixat massa tidsinställda i Tisdags!

 

Idag var det iallafall hoppträning som stod på schemat för mig och Tille! Först kom såklart Hovslagaren och fixade på båda hästarna skorna. Tille var iallafall jätteduktig idag, betydligt bättre än förra veckan! Vi hoppade fram på en kombination, tror det var jättebra för både mig och Tille då jag är lite osäker med sånt och då blir det faktiskt att jag rider bättre. Fick till ett rätt bra flyt där tycker jag!

 

Sedan hoppade vi bana, gick lika bra det! Vart lite osäker och då blev han vinglig också, han är rätt känslig med vad ryttaren man gör och vad man tänker på där uppe ;) Han var väldigt kontrollerbar, kunde lätt ta tillbaka men även öka på. Även G tyckte att det var bättre idag och fick massa beröm över honom, superkul!

 

Något jag måste träna på är att våga hålla om honom hela tiden, eftersom han är stor och har stor galopp så känns det som att det går så fort, men han tappar energin om jag inte håller om hela tiden. Såfort jag gjorde det vart sprången SÅ bra!

 

 Filmer kommer snart, somsagt så är jag och min dator inte bästa vänner just nu! ;) 

 

 

Till top