melinajaderblom.blogg.se

Tre år

Okategoriserat Permalink7
Idag är det tre år sedan jag lastade ur ponnyn som skulle bli min bästa vän. Jag var då fortfarande förstörd efter att ha sålt Zoffe. Om jag bara visste hur mycket jag skulle älska den här ponnyn. Trodde inte det var möjligt att jag någonsin skulle hitta någon ponny som jag skulle klicka med så bra som med Zoffe, så fel man kan ha. 
 
Jag har så mycket att tacka den här hästen för, skulle bli en hel roman.
 
Tack för allt du lärt mig, älskade älskade Sopot. 
#1 - - Sanna:

Åh vet hur du känner, kände samma sak med min gamla ponny.. Hoppas ally löser sig! :)

#2 - - Clara:

Vem är zoffe? Hoppas att du finner en perfekt ryttare till honom!:)

#3 - - Josse:

Clara: hennes förra ponny :)

#4 - - Matilda - tonårsliv i rullstol:

Oj har det redan gått tre år?! :o

#5 - - Fia:

Tiden går så otroligt fort, kommer ihåg det som igår när vi var ner första gången för att provrida honom. Ponnyn med skav överallt och en totalt tom och död blick, en ponny som hade gett upp hoppet om livet. Jag minns att jag sa direkt till din mamma senare på kvällen att det där är en riktig Melina ponny, den där kommer bli en stjärna i hennes händer. Tre år senare så har ni det starkaste bandet jag någonsin sett mellan häst och människa. Du gav honom livet tillbaka Melina och han lärde dig ett och annat OM livet. Nu är det dags att testa vingarna på varsitt håll tills ni möts igen lite längre fram i livet. Stor kram till dig gumman, jag vet att det är fruktansvärt svårt beslut.

Svar: Åh fina du <3 <3
Melina Jäderblom

#6 - - Lollee:

Sopot är så fin!

#7 - - Mamma :

Åhhh Sofia nu gråter jag :( För så sant som det är sagt heter det ibland. Och nog var detta det, så lite jag kan förutom det jag lärt mig under dessa år, är det en fröjd att få se dem två tillsammans inte många som har dom banden. Men som du skriver att dax att vidga vyerna och allt kommer bli bra. Vi kommer inte låta vem som helst få låna honom, utan det kommer va absolut den bästa vi kan hitta ❤️

Till top