melinajaderblom.blogg.se

Han la sig mitt på asfalten

Tilion F Permalink0
Stod länge och borstade och pysslade med T innan jag satte på honom sadeln och tränset och skrittade iväg. Han bet lite i luften när jag spände sadelgjorden, vilket han inte brukar göra men jag tänkte inte så mycket på det. Skrittade upp för våran backe, den är kanske 200m? sedan gjorde han spagat. Tänkte inte mycket på det heller, han har ju väldigt mycket konstiga saker för sig. Sa åt honom att gå framåt och det gjorde han utan några protester. Vi hann gå kanske 20 meter sedan går han ner i spagat igen, sedan lägger han sig ner. Jag kastade mig av och drog upp honom. 
 
Han hade bara ett sår på ena knät fram, som en femma ungefär. Men jag vände såklart hem, någonting var fel. Mamma kom ut och vi tog av honom grejerna, tog tempen, som var normal, även puslen. Sedan kom jag på att han reagerade på sadelgjorden och mycket riktigt, han hade ont i magen! Dock lät magen som tusan och han var väldigt pigg i övrigt, men han var väldigt spänd runt buken och visade tydligt att han inte gillade när man tryckte där. Så jag gick och gick med honom och sedan släppte det sakta men säkert. 
 
Förmodligen har han reagerat på det nya höet. Det blev ju lite tokigt, eftersom vi inte hann vänja in honom på det utan bytte direkt, och han har en väldigt känslig mage, så det är ju inte så konstigt! Men han får ta det lite lugnt tills det blir bättre helt enkelt. Men han mådde jättebra när jag släppte honom i hagen så jag tror inte att det kommer vara någon fara i morgon ens, men man får bara hålla koll! 
                
                
 
 
Till top