melinajaderblom.blogg.se

Tävlingssugen..

Tilion F Permalink3
Åh vad jag vill att tävlingssäsongen ska köra igång nu.. Första tävlingen är den 22 Februari, dock jobbar mamma då, så kan tyvärr inte göra årets första start fören i slutet av Mars. Om inte någon annan skulle kunna köra dit mig och Tille då, hade ju varit himla kul att vara med på första tävlingen för året liksom! 
 
Tille har utvecklats jättemycket sedan debuten i höstas, dels var han inne i en svacka precis då, det var ju då han var så förbannat stark och överallt, det var som att han var tre år ungefär haha. Sedan har han fått in mer rutin med allt runt omkring, det här med att åka iväg på nya ställen, åka transport osv. Vi har ju även tränat mer för tränare sedan dess. Han har blivit otroligt mycket mer stark i galoppen, han trampar sällan av fel och, han har slutat överhoppa - äntligen! Såklart hoppar han fortfarande lite stort ibland, men jag tror att han alltid kommer att göra det, i alla fall ett bra tag till. Att hoppa är det absolut bästa han vet och han blir lika exalterad varenda gång han får trava över en bom - i love it. Min älskade hopphäst.
 
Nu ska vi bara fortsätta bygga vidare på det här. Hitta en ny sadel som ligger perfekt på honom och fortsätta träna regelbundet, det känns som att snart har vi en riktigt bra grund eller vad man ska säga, för det enda vi gör just nu är att träna på grundläggande saker och det gör verkligen skillnad på min stora, ganska svårridna häst. Fokuset just nu ligger på lydnad och vi ska fortsätta nöta övergångar och tempoväxlingar sjuhundraelva gånger per ridpass, för vi ska bli så jäkla bra! 
#1 - - Isabelle Johansson:

Alltså Tillon är min favorit han är sååå fin :D <3

Svar: Men åh vad gullig du är!
Melina Jäderblom

#2 - - Elaine & Grizzly:

Tille är så himla fin. Har sett er både på hopp-och derssyrtävlingar på Färsta. Ser fram emot att följa er utveckling 2015! :) Lycka till med träning och tävling!

Svar: Åh vad glad jag blir, tack så mycket! :D
Melina Jäderblom

#3 - - Ebba Grahn:

Sjukt så fin han är! :D

Svar: Åh tack :D
Melina Jäderblom

Till top