melinajaderblom.blogg.se

God morgon!

Personligt Permalink0
Väcktes strax innan 8 av en geting, vet inte hur men så fort jag hör en så vaknar jag, flyger upp ur sängen och försöker se vart den är. Min hund försökte ta den, trots att sist hon tog en så vart hon stucken i munnen, så fick slänga ut henne. Då satte sig den äckliga saken på min gardin, och började käka på den?! Så skyndade mig fort som satan och dödade den. 
 
La mig i sängen och tänkte sova en timme till, men då kommer någon och knackar på och säger att Sopot har rymt. Bara att kliva upp. Mycket riktigt, typ 100 meter ifrån hagen stå en liten gul ponny längst vägen och betar, ropar lite på honom och så kommer han gående mot mig. Förmodligen har han tryckt sig mot tråden för att nå höbalen (han står i vinterhagen) och då har "hållarna" till öppningen bara lossnat helt enkelt (gud vilken konstig förklaring) för han skulle aldrig spränga tråden. Gav Tille kraft och fyllde på lite mer vatten när jag ändå var ute, och nu ska jag väl ta och käka lite frukost! 
 
 
Till top