melinajaderblom.blogg.se

Alltså...

Dagens ridpass, Tilion F Permalink2
Har ni någonsin läst en faktabok, och vartendaste ord känns kaos? När man läser och läser men allt bara går in genom ena örat och ut genom det andra? Så är det för mig nu. Har försökt i flera dagar att memorera det vi ska kunna inför provet på Fredag men DET GÅR INTE. Har aldrig i hela mitt liv läst en så dåligt och kompicerat skriven bok, alltså jag förstår ingenting även fast det inte ens är svårt, men sättet saker och ting är formulerat i boken gör att man bara sitter som ett frågetecken hur hårt man än försöker. Blir så himla frustrerad också, för det är inte bara några få saker vi ska kunna, utan det är verkligen huur mycket som helst. Det är om öknen, ekosystem, hav, sjöar, olika bergarter, näringskedjor, indikatorväxer osvosvosv. Det tar verkligen aldrig slut. Nä, jag kan ju verkligen säga att jag försökt i alla fall, vilket jag inte brukar göra i vanliga fall. 
 
Till något roligare istället! Idag var jag lediga igen, så strax efter 10 imorse åkte jag och mamma till Birsta en sväng. In på hööks för att köpa ett ridtäcke till Tille då han vuxit ur sitt gamla, sedan fixa lite presenter. Provade lite kläder men hittade inget jag gillade. Skönt att åka iväg ändå! 
 
Sedan släppte mamma av mig i stallet, mockade och fixade och sedan kom en tjej som skulle provrida Tille. Han var väldigt pigg och taggad som vanligt, men hon skötte det jättebra! Vi ska höras något framöver så får vi se hur det blir. Sedan hem, åt middag och pluggade lite, sedan tillbaka till stallet för att släppa in hästarna.
 
Det var min dag väldigt kortfattat! Sitter nu och försöker förstå mig på den här idiotiska boken. Det värsta är att den är på internet, och det är ännu värre. Nej fy, vill bara ha det här provet avklarat nu, det får gå som det går. 
 
En bild Lucas tog på mig och Tille i somras <3 Kommer ihåg det här passet så väl, vi busade över ängarna och Tille bockade och pep. Men vi satte även galoppombytena klockrent för första gången! 
#1 - - Fia:

Spännande , är det nån man känner?

Svar: Nej det tror jag inte, hon kommer ifrån dalarna och pluggar här i svall nu:)
Melina Jäderblom

#2 - - Olivia:

Ett tips till när ni har böcker på nätet. Skriv ut alla sidor och sitt sen med överstrykningspenna och stryk över de viktigaste delarna. Fick själv göra så till vårat senaste religionsprov. Tycker det blir jätte mycket enklare :)

Till top