melinajaderblom.blogg.se

Första dagen på lovet

Okategoriserat Permalink0
Och jag vaknar klockan 07, precis som igår. Omöjligt att somna om, trots att jag inte somnade förens vid 02 och har vaknat ungefär varannan timme fram tills 07. Klev upp efter att jag legat och dragit mig ett bra tag i sängen. Har nu släppt ut alla hundarna, börjat städa undan lite på mitt rum och lyssnar nu på underbar musik. 
 
Igår red jag ut en sväng på 40 minuter med Tille. Han var ganska spänd och hade svårt att fokusera, körde lite lösgörande arbete och joggade honom ganska mycket. Kände mig inte nöjd när jag kom tillbaka till stallet så travade en långsida på rundbanan och det kändes svinbra, så då fick han gå in i stallet. Sedan kom ju då equiterapeuterna och det gick jättebra, de tyckte Tille var en fin och trevlig häst med mycket personlighet, vilket han minst sagt har ;) Det var bara lite småsaker som de hittade, så de körde med laser och sedan biolight. I början tyckte Tille att det var lite obehagligt men mot slutet stod han och gäspade och tuggade hela tiden. 
 
Idag ska han jobbas lite lätt i paddocken. Lösgörande arbete bara! Sedan ska vi i stallet åka och slänga skräp får se hur mycket klockan hinner bli, hade lite annat planerat på eftermiddagen men skrräpet måste bort hehe! Vi hörs under dagen förhoppningsvis, ska visa lite bilder på nya tränset också! Satt som en smäck ;)
Till top