melinajaderblom.blogg.se

Redan Onsdag

Dagens ridpass Permalink0
Som vanligt går dagarna dubbelt så fort när det är lov. Det är bara att försöka göra så mycket av varje dag som möjligt! 
 
Har precis ätit frukost, vaknade 08, såklart. Vet inte vad det är med mig just nu, vaknar av minsta lilla ljud och sedan kan jag inte somna om. Igår var jag jättetrött vid 22, men när jag la mig i sängen blev jag helt plötligt hur pigg som helst. Börjar känna av sömnbristen nu kan jag ju säga, har ont i hela kroppen och känner mig jätteslö. Som tur är så behöver jag inte rida eller något idag! Utan det ska Tilles nya medryttare göra. Känns lite konstigt att någon annan ska ta hand om honom men hoppas att det går bra! 
 
I förrgår red jag ut en sväng på ungefär 40 minuter med Linnea, Tille var väldigt stark och gillade inte alls när Linnea och Quantas kom före ;) Så lite dragkamp blev det. Skrittade och travade längst grusvägarna sedan skrittade vi igenom skogen på hemvägen, en lagom tur eftersom han fick laserbehandling dagen före. 
 
Igår red jag till paddocken för lite lösgörande. Tog det raka bettet bara för att det var längesedan jag red honom på det sist. Påväg dit kändes han lite slö, dock flög han i luften så jag höll på att flyga av en gång haha, känguru var det ja! När vi kom till paddocken jobbade jag honom mycket i skritten först. Böjde, ställde och flyttade hela tiden, han kändes väldigt mjuk och fin, dock hamnade han väldigt lätt bakom lod. 
 
Sedan kom vi fram i trav, samma där, väldigt mjuk och fin men han gick som sagt gärna bakom lod. Han blev även bara piggare och piggare, som vanligt, så fick lägga in lite övergångar och halvhalter för att få honom uppmärksam. Sedan var det dags för galoppen. Satt bara och log, helt lugn och avslappnad var han, kunde tom galoppera längst långsidan utan att han drog på i räserfart ;) Länge sedan han var så avslappnad! Han behövde dock ganska mycket stöd och fick nästan kramp i magen för att den jobbade så hårt, så det ska vara hehe! Högergaloppen var lite jobbigare och han ville inte ställa sig inåt, flyttade honom lite för skänkeln ett par gånger sedan blev det bättre. 
 
Ett bra pass! Men Tille blev som sagt bara mer och mer taggad så när jag kände mig nöjd så släppte jag honom i paddocken och han blev mer än nöjd, sprang och busade ett tag medans jag satt och väntade på att han var klar. Efter ett tag så kom han och ställde sig bredvid mig, då la jag på sadeln igen och sedan skrittade vi hemåt! Nöjda båda två :) 
 
Bild från när jag bara haft honom några dagar och fortfarande var nykär i honom! ;)
 
Till top