melinajaderblom.blogg.se

Tävlingen i Lördags

Tilion F, Tävling Permalink3
Startade inte förens 10:20 så vi behövde inte ha bråttom alls, väldigt skönt att det är så, + ingen bana att behöva gå. När vi lastade ur var han väldigt på, ville inte alls stå stilla utan stampade, sparkade och gick fram och tillbaka, taggad häst minst sagt! Hoppade upp och skrittade till framridningen, som trots allt regn ändå var fin! 
 
Tille kändes till en början ganska fin! Han var inte så stark utan bara mjuk och följsam. Galoppfattningarna kändes extra bra och även ökningarna! Sedan när vi hade galopperat lite mer så började han bli sådär taggad igen. Då struntade vi i galoppen sedan körde jag bara övergångar från skritt/trav/halt tills det var min tur. Han blev liite lite lugnare, men han var fortfarande väldigt på tårna.
 
När det var våran tur och jag kom in i ridhuset blev jag jätteförvånad över hur stor banan var haha! Tille som aldrig varit innanför dressyrstaket (vad jag tror iaf.?) tog det bara jättelugnt och tittade inte ens på domaren! Sedan gick resten av programmet jättebra, Tille skötte sig superduper! Jag fick inte riktigt till volterna, som vanligt, vilket även stod i protokollet men alltså Tille var så duktig! Jag valde själv att inte öka mycket alls, eftersom att det är då han blir som mest taggad, så ville bara få honom att hålla sig fortsatt lugn inne på banan haha, vilket jag lyckades med. Kul också att det syntes på protokollet! "Jämn ritt på lugn och harmonisk häst" det tycker jag är en väldigt bra grund att bygga vidare på! 
 
62% fick vi, så jäkla nöjd! Blev så förvånad när de sa resultatet, även fast det gick bra så brukar han kunna gå så mycket bättre, så att vi blev godkända var verkligen jätteroligt! :D Låg som sjunde placerad då, sedan blev jag nerpetad av alla som red efter mig. Men det var så kul, och jag tror att vi tänker starta någon dressyr igen nästa år, dock ska jag träna på vägarna lite mer då ;) 
 
#1 - - Jessica:

Hej! Klickade just in på din blogg. Tävlar du i både dressyr och hoppning? :)

Svar: Hej! Satsar mest på hoppningen, var första gången jag tävlade dressyr i Lördags faktiskt! Men vi lär nog starta någon dressyr nästa säsong också :)
Melina Jäderblom

#2 - - Malin Ottenbäck:

Ni är så duktiga! Jag tycker verkligen du borde fortsätta tävla dressyr! :)

#3 - - Erika Pettersson:

Kul att det gick så bra ändå! :)
Bara fortsätta träna och ut på tävlingsbanorna och visa upp er ;)

Till top