melinajaderblom.blogg.se

Redan skol-less

Okategoriserat Permalink2
Hur är det ens möjligt att redan efter två dagar, vara less på skolan? Det gjorde inte saken bättre att jag i dag såg att två lärare F:at mig utan förvarning, i idrott och naturkunskap. Eller jo, fick F varning tidigt i våras, alltså typ i mars, kompleterade upp det med ett prov i Naturen, där jag var med läraren när hon rättade och jag fick alla rätt, alltså skulle jag ha fått betyg då, samt att jag lämnade in alla grejer jag inte lämnat in på idrotten också. Men i dag när jag kollade betygen står det F? Har jag sagt att jag fullständigt hatar Hedbergska? Fy alltså. Har i alla fall skickat mail till dem och ska prata med dem i veckan, för sådär får de faktiskt inte göra, och finns det möjlighet till att få upp det till ett E så ska jag göra det.
 
I alla fall, just nu känns det som att det är hur mycket som helst. Det har bara gått två dagar men jag är redan dö-stressad. Vet inte hur jag ska få tiden att gå ihop med jobb, skola, och Sopot + att jag såklart vill ha tid över att spendera med min pojkvän. Det känns riktigt tufft om jag ska vara ärlig, allra helst nu när jag fått jobb. Det är så långa pass liksom. Som i morgon, då ska jag gå i skola till 15:35, sedan jobbar jag 16-23 = raka vägen till sängen efter att jag slutat. Och sådär ser det ut i alla fall en vardag varje vecka. Hade varit skillnad om det stängde typ 20, för då hade jag ju kunnat rida efteråt. På helgerna är det oftast 12-21 eller 11-20 och det är också ganska kraftigt. Nä jag vet inte. Vill verkligen tjäna ihop pengar nu, det här är ett år med väääldigt mycket utgifter och eftersom mitt sparkonto ligger på 0 så vill jag kunna börja spara ihop lite också. 
 
Det är tufft, men det ska väl gå ihop antar jag. Det enda jag absolut inte vill är att Sopot blir lidande. Visserligen mår han såklart inte dåligt av att inte ridas 5-6 dagar i veckan men jag skulle må dåligt av det. Just nu känns det som sagt svårt att få tiden att gå ihop. Det hade varit helt annat om jag bara skulle jobba, för jag hade valt jobbet före skolan tusen gånger om, men nu går ju inte det. Kan det inte bara finnas några fler timmar på dygnet? Eller att man kunde klara sig på 3h sömn per natt?
 
Min fina pärla
 
#1 - - Fia:

Välkommen till vuxenvärlden ;)

Svar: Då slipper man dock skolan ;)
Melina Jäderblom

#2 - - Jenny:

Om det är någon tröst så får du ha 250 poäng F utan att det påverkar slutpoängen. Jag fick F i en 100 poängs kurs och det påverkar inte mitt slutpoäng alls. Ett F är fortfarande ett betyg och det räknas in i slutpoängen. Så om du inte läser utökat så får du ändå 2500 poäng fast du har F i nått ämne. Så om dina kurser är 100 poängs kurser gör det inget för slutbetyg får du ändå. :)
Hoppas allt löser sig!

Till top