melinajaderblom.blogg.se

Wow känsla

Sopot Permalink0
I dag var vi precis där vi var när han åkte till fodervärdarna i september förra året. Han var helt otroligt fin verkligen! Började med att skritta två varv på rundbanan, gick sedan upp till paddocken och där kortade jag tyglarna och började jobba honom i skritten. Flyttade för skänkeln, massa halvhalter och fram/bakdelsvändningar fantastiskt fin var han! Kom fram i trav, han brukar alltid vara lite "omotiverad" och stel innan man ridit igång honom ordentligt men nu var han fin redan från början, allt bara stämde! Travade på ett bra tag, körde mycket mjukgörande även där. Sedan hoppade jag av och tog fram ett räcke på ena kortsidan och ett liitet (typ 30cm) hinder som vi kunde komma på snett igenom. 
 
När han förstod att det stod hoppning på schemat blev han genast lite mer taggad och nästan lite spänd, men inte alls så att det störde, så fort jag styrde upp mot hindret så sög han tag i det och det var det enda som existerade, typ. Vi hade lite svårt med att komma rätt i dag, men han har inga som helst problem med att jag ibland får trycka av honom lite för tidigt, han bara flyger. Stor guldstjärna till honom i dag, bara att hoppas att det håller i sig till helgens tävlingar! :D Nu är jag verkligen taggad haha!
 
Till top