melinajaderblom.blogg.se

Ändrade planer

Dagens ridpass Permalink3
Blev tyvärr ingen hoppträning i dag, jag hade tagit fel på tiden och ridhuset hade blivit bokad under hela förmiddagen typ. Så blev såklart lite besviken och mindre motiverad till att rida, men gick in till stallet igen och bytte till de varmare stövlarna sedan red vi på rundbanan. Körde massor med övergångar, i princip hela tiden. Ibland kändes han jättefin och ibland blev han frustrerad och spänd, han gillar inte det där med att göra halt var femte steg ;) När vi la in lite trav blev det bättre, men i galoppen blev det inte alls bra. Fattningarna var dock super! Men han blir liksom stressig i avbrotten. En gång fick vi dock till det jättebra, så där nöjde jag mig. 
 
Kände faktiskt lite skillnad på bettet, han blev inte alls lika stark men tror även att han blev lite arg över att han inte kunde rusa iväg som vanligt. Jag kom liksom åt honom på ett annat sätt. Men det hade jag räknat med att han skulle bli, han är ju inte sen med att visa sin åsikt om saker ;) 
 
I morgon ska vi jobba lite i bullåsbacken hade jag tänkt, beroende på hur underlaget är. Han har tappat några broddar, och hovis har inte hört av sig... Så får se vad vi hittar på ifall det är väldigt halt där! 
 
Kolla vad söt han är då, gopollen min <3
#1 - - Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥:

Vad var det för bett? :)

Svar: Ett babypelham! :)
Melina Jäderblom

#2 - - Erika Pettersson:

tråkigt att det blev inställt :/

#3 - - Jenny:

Inte för att låta som nån dryg gammal kärring, men kan du inte sätta i nya broddar på han själv? Även tappskokompetens är väldigt bra när man har egen häst. Menar inget illa alltså, men det hoppas jag du förstår. :)
Tappskokompetens är inte så svårt, det är mest att det är jobbigt åt kroppen. Jag tog det på min skola (ingår i utbildningen) men det borde gå att ta någon annanstans också :)

Svar: Klart jag kan sätta i broddar själv. Har haft egen häst i 8 år så att det är väl klart att jag skulle göra det om det gixk. Men nu är det så att broddarna har inte bara lossnat, de har gått av, så det går inte att få ut dom.
Melina Jäderblom

Till top