melinajaderblom.blogg.se

Hemma

Okategoriserat Permalink2
Nu är jag hemma efter ett toppenpass på min fina häst. Helt oplanerat så var Lina i ridhuset samtidigt som oss och då hon läste mitt inlägg som jag skrev HÄR så erbjöd hon sig att hjälpa mig lite i dag, jättesnällt verkligen! Fick först prova rida hennes fina polle, kände mig lite som en nybörjare, önskar verkligen att jag hade möjligheten att rida flera olika hästar, man lär sig så mycket av det. Men hon var jättefin, väldigt annorlunda mot för hur Tille är så därav att jag kände mig lite ringrostig ;) 
 
Sedan hoppade Lina upp på Tille och wow vad duktig hon är. Har bara sett henne rida någon gång tidigare och det var för väldigt länge sedan. I börjar såg det ut som att Tille blev lite frustrerad, men så fort han accepterade läget blev han superfin, han såg ut som en riktig dressyrhäst, synd att jag inte filmade någonting. Men han var riktigt häftig att se på! 
 
Sedan fick jag hoppa upp! Jag har automatiskt velat rida med en lite högre hand på Tille, men i princip alla har sagt åt mig att sänka handen, har inte förstått varför men har i alla fall gjort det och nu rider jag då automatiskt med en lägre hand istället. Men efter att ha sett Lina rida med en högre, buren hand, och sett hur mycket bättre Tille gick av det så blir det nog bara till att försöka få tillbaka min höga hand. 
 
Lina var väldigt pedagogisk och så fort jag red så som hon sa så blev han otroligt fin att rida, inte ett dugg stark och väldigt arbetsvillig. Kändes superbra! Så nu ska jag nöta in att rida med en högre hand, kortare tygel, mer ben och yttertygel, yttertygel och yttertygel. Då kommer det bli så himla bra, inte bara i dressyrarbetet utan även i hoppningen. I morgon kör vi igen! ;)
 
Ellinor har bilder och filmer på sin kamera, så ni får vänta med att se dem tills i morgon! Kanske kommer upp några bilder senare i kväll.
 
Tanken var i dag att jag och Ellinor skulle rida ungefär halva passet var, men eftersom att det blev lite av en dressyrlektion sådär oplanerat så var Tille ganska trött, så hon travade i princip bara av honom och tog någon galopp. Men vi ska bara ta det någon annan gång! Kanske skönt för henne med en mjukstart också med tanke på att hon inte ridit på typ 5 månader ;)
#1 - - Alice:

Vart har du fått tag på ditt fina träns? :o Det med ''diamanter'' på? Har sett ett liknande, eller till och med det tränse... kär i det. c:

#2 - - Erika Pettersson:

Kul att du fick sån bra hjälp
ut av henne. :)
att rida olika hästar underlättar otroligt mycket.

Till top