melinajaderblom.blogg.se

Hästar hästar hästar

Okategoriserat Permalink2
Här sitter jag i soffan, har inte haft ett enda måste sedan Tille åkte, för snart en månad sedan. Och det är SÅ SKÖNT, det går inte att förstå om man inte haft en/två hästar i flera år att ta hand om varje dag. Sedan jag var 10 år har jag haft en egen häst, jag cyklade till stallet, skötte allt själv då mina föräldrar inte hade någon erfarenhet (men de har varit bäst just pga. det, jag har fått sköta mig själv.) och jag har aldrig ens reflekterar över hur mycket tid det tar och hur mycket jag fått stå över. Det har liksom bara rullat på, jag är ju liksom hästtjej. 

Nu när jag inte har något "måste" att åka till stallet alls så märker jag ju hur mycket tid jag har över att göra vad jag vill och jag saknar inte alls min förra vardag - skola, stallet, sova. Typ. Men fy vad jag saknar hästarna. Jag saknar att sätta upp mål och att se ock känna utveckling, inget slår det. När jag kommer hem så bara pirrar det i kroppen för att jag behöver göra något, lägga ner tid och energi på någonting. Just nu saknas något för mig, och det är hästarna, att ha en egen häst som man älskar och som älskar en tillbaka. Jag vet ingenting just nu känns det som, vill verkligen komma tillbaka till stallet igen, gärna i går liksom, men jag vill inte känna mig stressad längre, som jag gjorde nu i slutet. I trean är det inte lika mycket och snart har jag körkort, vilket kommer underlätta enormt. 

Ska ta det lugnt ett tag till och försöka att inte dö av abstinens, typ. Nästa vecka kollar vi på Fidel igen i alla fall, den fina hästen vi kollade på förra veckan!
#1 - - Sofia:

Du kan inte bli medryttare på någon häst då? Bara ett par dagar i veckan, så slipper du känna "måsten".

Svar: Har funderat på det och men nja, det är inte riktigt min grej tyvärr
Melina Jäderblom

#2 - - Neapocalypse och tinkerhästen Clooney:

Ställ hästen på lösdrift :) jag har Clooney på lösdrift och jag kan vara borta 2-3 dagar utan att det gör något. Men samtidigt kan jag vara där alla dagar i veckan och det är också helt okej ;)

Till top