melinajaderblom.blogg.se

Allt löser sig

Okategoriserat Permalink1
För er som inte vet det så fick jag sommarjobb i slutet av mars, skulle då jobba i 8 veckor på ett ålderdomshem. Förra veckan ringde dock chefen upp och sa att jag inte behövdes, typ. Då hade jag alltså tackat nej till ett annat sommarjobb ifrån kommunen... Kul, eller hur? Jag ringde till kommunen och pratade med en tjej där, berättade om min situation osv. och dagen efter det ringde hennes kollega upp. Han ville att jag skulle komma på en intervju, då ett företag sökte två ungdomar som kunde hjälpa till att måla deras verkstad. Trots att jag inte hade sökt där (privata företag) så fick jag ändå möjlighet att komma på intervju, hur schysst? 

Så i Fredags gick jag dit, och han sa redan då att han skulle rekommendera mig. Imorse ringde han upp mig och gav mig numret till han som äger företaget, så jag ringde upp honom, och nu har jag sommarjobb där i 3 veckor! Typ 2km ifrån mig, så himla Nice! Inte nog med det så ringde hon ifrån ålderdomshemmet upp, då hon bytt arbetsplats, och hon gillade mig och erbjöd mig jobb även där! Så allt löste sig verkligen! Så himla skönt. 
#1 - - Erika Pettersson:

Va skönt att det löste sig trots allt. :)

Till top