melinajaderblom.blogg.se

Alltså.. stallet <3

Okategoriserat Permalink1
Och så fort jag kom till stallet släppte stressen och huvudvärken. Hur ska jag klara mig utan detta när Tille åker? Hur som helst, tog in Tille direkt och började pyssla om honom, tog ut flätorna han haft i manen i flera dagar, vill försöka få manen att ligga på en sida innan han åker, så han inte ser ut som en förvuxen ponny ;) Sedan började jag rycka den där förbannade manen... Alltså jag skojar inte om jag säger att hans man är tjockare än min första ponnys man var, och han var en shettis. Den är hemsk. Och att rycka manen innan ridning var ett stort misstag, fick nämligen en blåsa på ringfingret precis där man håller i tygeln, mindre skönt haha.
 
Sedan red vi en sväng, först ett varv på rundbanan och sedan skrittade vi bort mot klätterbacken. Han var rätt spänd påväg dit, men han gjorde ingenting utan var bara lite snabb i takten och hade huvudet lite överdrivet högt ;) Lät honom bara skritta på framåt och när vi kom till skogsstigen blev det bättre. Skrittade en sväng ner och en sväng upp och sedan gick vi hemåt igen. Han skötte sig relativt bra tills vi gick förbi en hage där det var en häst som var helt jäkla galen. Jag hade precis hoppat av honom för att skritta av honom för hand (han brukar bli lugnare då) och Tille fick damp. Alltså han kastade sig ner i diket och hoppade och for. Vägen är ganska trafikerad och för en gångs skulle saktade bilarna ner, som tur var.
 
Stod kvar med Tille tills han lugnade ner sig och sedan gick vi vidare, jobbade honom lite från backen och han skötte sig fint! La lite volter och sådär. Sedan hoppade jag upp och skrittade resten av vägen på lång tygel! Med tanke på att han knappt blivit riden de senaste veckorna så tycker jag han skötte sig bra ändå. Han blir alltid lite på tårna på just den här vägen och allra helst när han inte gått ordentligt. 
 
#1 - - Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞:

Clooney blir också sådär typ helt galen när han inte får "ta ut sig" regelbundet.. Som han kommer vara idag typ.. :c

Till top