melinajaderblom.blogg.se

Så var slutet här

Okategoriserat Permalink2
Nu har jag och Tille avslutat våran resa tillsammans. I Fredags åkte han till sitt nya hem och även fast det såklart känns sjukt tråkigt så hade han inte kunnat få det bättre, så det gör ju att det känns mycket lättare. Det som känns allra konstigast är att jag inte har någon häst att ta hand om längre, tänkte senast för någon timme sedan "Undra om Tille fick på sig täcket imorse" haha.. Men det är väl en vanesak, har ju haft egen häst sedan 2007, så det är klart det känns konstigt. 
 
Malin som Tilles nya ägare heter, bor ända nere i västervik, så det var ju en bra bit, ungefär 80 mil. Därför fick de sova över i stockholm på fredagen och sedan lasta på och åka resten på lördagen, Tille har skött sig så bra, fina killen. Är övertygad om att de kommer få det superroligt tillsammans. 
 
Jag då? Just nu tänker jag ta det lugnt, har en häst som jag är väldigt intresserad av men vi får se när hon blir till salu "på riktigt" och vad hon kostar då. Men jag håller verkligen tummarna. Men tanken är nu att ta det lugnt, fokusera på mig själv och bara ta det lugnt, känns faktiskt lite skönt också. Har dock haft insläpp i går och i kväll och jag älskar verkligen att bara vara i stallet, så det kommer jag nog vara ändå. 
 
Den här veckan har jag fullt upp, ska ha körlektioner på Måndag, Tisdag och Onsdag, sedan på Fredag har jag halkbanan, så kommer ha rätt mycket att göra med andra ord! Det här lär väl även bli sista inlägget på väldigt länge, kommer liksom inte ha något att skriva om längre. Så jag säger väl hej då så länge!
 
Bjuder på lite bilder på mig och finaste Tilion F, tack för allt.
 
Även fast Tille faktiskt var en jäkligt tuff första storhäst, med mycket humör, åsikter och energi, så ångrar jag inte att vi köpte honom för en sekund. Det har varit tufft vissa gånger men vi har utvecklats enormt mycket tillsammans. Han var ingen läromästare och jag är glad att jag köpte en så pass grön häst som jag gjorde. Kul att även min tränare tyckte att det blev stor skillnad på honom och jag är så glad över att vi började träna för henne igen. Det är så få som förstått hur knepig han kan vara, men sedan föll poletten ner, men jag kände ändå att vi gjort vårat tillsammans nu. Hejdå älskade häst<3
#1 - - Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞:

Vad tråkigt :/ Men du kan väl hjälpa till med någons häst i stallet så kan du fortfarande göra någonting med hästar :D

#2 - - Erika Pettersson:

Kan vara skönt med en lite häst paus :)
Själv tar jag en lång paus kanske för alltid vem vet

Till top