melinajaderblom.blogg.se

Skönt!

Okategoriserat Permalink1
Fick en tid redan i dag på vårdcentralen. Fick prata med en jättebra sköterska som faktiskt jobbar på min skola (första vettiga personen som jobbar där tror jag) hon ungefär dumförklarade både min rektor och mentor. Jag har fått mycket frånvaro pga. min huvudvärk och yrsel, men de har sagt att jag måste till sjukhuset och få ett läkarintyg, annars drar de in mitt studiebidrag. De har även sagt att de på skolan inte alls kan hjälpa mig med det då skolan (enligt dem) inte har med bestämmelserna att göra. Vilket jag tyckt låtit väldigt konstigt men har liksom inte tänkt så mycket på det, är ändå omöjligt att försöka få hjälp av lärarna. Nu fick jag i alla fall förklarat för mig att det räckt med att gå till skolsköterskan och hon i sin tur hade kunnat fixa det här åt mig. Är inte ett dugg förvånad, inga lärare har koll eller ork för den delen så nja, blev som sagt inte förvånad, har jag sagt att jag hatar våran skola eller? 

I alla fall! Fick klart för mig att huvudvärken jag har haft konstant nu ett tag är stressrelaterad, det kom inte direkt som en chock. Sedan hade jag lågt blodvärde, därav att jag känner mig yr. Så ska ta det lite lugnt, försöka i alla fall, samt äta bättre. Är ganska dålig på att äta just nu, så det är klart att kroppen säger ifrån! Snart är det ju sommarlov i alla fall, då blir allt lättare. Känns i alla fall skönt att veta att det inte var något värre än så, trodde nästan att det skulle vara något värre med tanke på hur ont det gör ibland och att jag både vaknar upp och går och lägger mig med huvudvärk ibland. 

Bild från i går när jag och mamma tog med oss Carmen till stallet för första gången!




#1 - - Neapocalypse och tinkerhästen Clooney! - ・゚♥ :

Tråkigt att du mår dåligt :((

Till top