melinajaderblom.blogg.se

Gårdagens pass

Okategoriserat Permalink0
I går tog vi oss bort till ARK, kunde skritta på helt lång tyglar genom skogen påväg dit så hade en bra känsla. Men näe Rasmus var inte alls rolig i går. Han letade ständigt saker att titta på, allt var fruktansvärt läskigt och det var inte många stunder som vi fick till känslan som jag vill ha. 
 
Funderade på om vi skulle skippa i "hoppningen" (hade ställt upp fem studs) men sedan kände jag att han kanske behövde jobba lite med kroppen för att bli tillfreds i huvudet. Vi fick väl till det någorlunda men jag hade önskat att han betydligt mer avslappnad i kroppen både innan, över och efter studsen. Men vi fick till det så bra som vi kunde med alla dessa hjärnspöken. 
 
Jag kan faktiskt förstå att han har flyttat runt en del, han är så knepig och ofärdig i huvudet. Ibland är han faktiskt ganska cool men andra sekunden vågar han inte röra sig för en mörkare sandfläck på banan liksom. Hoppa kan han och det har man sett, men hans psyke kan spöka rejält. Nog babblat, kämpa på! I dag ska han ridas ut och sedan ska jag ändra lite i schemat och få till ett till markarbetespass. Jag har som sagt börjat ge honom magnesium i hopp om att han ska bli lite lugnare hehe! 
 
Några bilder från i går:
 
 
Till top