melinajaderblom.blogg.se

Kvällsinlägg

Okategoriserat Permalink0
Hej hurrni! Måste erkänna att det kändes sjukt jobbigt att jobba i dag, först och främst kliva upp tidigt imorse efter att ha sovit dåligt nere i ullared och sedan åka till jobbet. Men det var bara att bita i det sura äpplet haha. 
 
Åkte till stallet kring 11-12 tiden och Lena berättade att Rasmus hade varit väldigt spänd de senaste dagarna. Han är så himla känslig för vädret och här har det varit storm och regn under dagarna vi var där nere. (Vi hade för övrigt 27 grader varmt haha!) Så jag förstod att vi skulle få jobba massvis med lösgörande i dag, uteritten jag hade planerat fick jag glömma haha. Spänd var han redan när jag tog in honom, huvudet rakt upp och stum i hela kroppen. Provade alla grejer som jag köpt och sedan masserade jag honom lite och då började han smaska och slappna av.
 
Sedan red jag ett pass i paddocken i ca 40 minuter. I början stod han på bakbenen ett par gånger och var så spänd och rädd att han ville krypa ur sitt egna skinn. Men nu när jag hittat knapparna på honom kan jag relativt snabbt få honom med mig och övertala honom om att det inte är farligt. 
 
I slutet var han faktiskt riktigt riktigt fin! Han har haft stora problem med att våga lita på handen i galoppen och har därmed blivit väldigt hög och kort i formen, släppt ryggen och inte alls jobbat igenom med kroppen. I dag vågade han riktigt länga på halsen och bibehålla samma tempo och jag kunde korrigera formen hur enkelt som helst, superduktig! 
 
Nu har jag precis kommit hem ifrån jobbet och jag är så himla trött så jag ska gå och lägga mig. Jobbar ett kortare pass i morgon så det är skönt. Rasmus ska jobbas i klätterbacken i morgon hade jag tänkt! 
 
Till top