melinajaderblom.blogg.se

Less

Okategoriserat Permalink2
Usch fy vilken dålig dag det blev. Är så trött, inget speciellt just i dag utan har varit det så länge nu. Är så slut i kroppen och huvudet att i dag orkar jag inte ens rida. Och det finns inget värre, älskar ju hästarna och allt vad det innebär, men just nu är det så tungt. Med allt känns det som. Det är bara stress hela tiden och i skolan är det kaos emellanåt med dåliga planeringar och kommunikation mellan lärarna. Man hinner liksom inte ens andas och dagarna går i ett, samtidigt jobbar man och har hästarna. Och nej, det är inte "välkommen till vuxenlivet" för då har man bara jobbet, inte skola 8timmar om dagen + jobb utöver det. 

Sitter nu i sadelkammaren och orkar inte ens gå ut för att mocka, liksom. Åh usch. Förlåt för otroligt negativ ton, men alltså jag blir så frustrerad när man vill så mycket men orken tryter. Visserligen brukar jag aldrig låta henne vila för sånt här men i dag orkar jag verkligen inte men får så dåligt samvete ändå. 

Bara att bita ihop... Snart studenten. Och förhoppningsvis får vi en nystart snart också. Finaste bästa doran, utan henne skulle energin vara ännu lägre tror jag faktiskt. 


#1 - - Anonym:

Jag tycker du ska kolla runt på olika stall där du slipper in å utsläppen. För det är nog det som tar ut de mesta på orken. Kraam

#2 - - Fia:

Fy din stackare :( jag vet hur det är när man vill så mycket men man orkar bara inte. Jag tror som anonym skrev att det kanske är läge att kika på annan stallplats där du inte behöver sköta så mycket mer än din häst. Mycket stress skulle nog försvinna med det och mera ork och lust.

Till top