melinajaderblom.blogg.se

Film

Okategoriserat Permalink0
God morgon på er! Vi kom fram i går efter 8,5 timme i bilen runt 16 tiden. Det är hur fint som helst här i alla fall, vi åkte ner en sväng till bryggan i går och det fanns så mycket butiker med fina grejer, vet inte om det är bra att jag får lön i morgon hehe ;) Sedan på kvällen käkade vi massor av räkor, krabba och makrill, supergott. I dag fyller Janne år så planen är att vi ska käka ute på något av ställena nere vid bryggan. 
 
Saknar redan min lilla polle men han är i goda händer. I går hade Camilla joggat honom lite vilket passade perfekt efter Fredagens hopp-pass. Här kommer förresten film! Ser ni vad laddad han var haha? Han kändes toppenfin när vi värmde upp. Sedan fortsatte han sköta sig toppen hela passet. Första gången vi kom på så blev han lite förvånad "vaaa här står det ju hinder!" men behövde bara hålla om lite så skuttade han igenom. Han drog inte alls iväg lika mycket efter hinder heller, det har verkligen blivit skillnad på det. Dock blir han rätt stark emellanåt så vid ett tillfälle fick jag göra halt, vilket är med på filmen, men sedan kunde vi rulla på.
 
Han blir fortfarande hög i formen i galoppen, jobbar hela tiden med att han ska länga fram halsen vilket går jättebra i markarbetet men när vi ska hoppa blir han lite spänd. Men som sagt blir även det bättre med tiden. Han är även expert på att dra mig ur sadeln och det gör såå ont i min rygg, det syns vid några tillfällen på filmen. Måste kolla upp den så fort jag kommit hem.
 
Sedan blev han supertaggad när vi höjde upp det lite. Vi har ju bara hoppat småhinder sedan han kom till mig. Men i Fredags kändes det bra att prova. Hur kul som helst tyckte Rasmus haha! Vi ska dock fortsätta trimma över småhinder mycket mer, men det var kul att få känna lite på honom! Slutbabblat, här kommer filmen! 
 
Till top