melinajaderblom.blogg.se

Dagens pass

Okategoriserat Permalink0
I dag hade jag ingen bra känsla alls efter ridpasset faktiskt. Det var dock länge sedan sist så det var väl på tiden med ett lite mindre bra pass helt enkelt. Red bort till ARK där Ellinor väntade på oss och hade dessutom byggt upp en oxer på ena långsidan, lyx! ;) Ställde även upp en liten grön grind som dessutom var väldigt smal för att utmana Rasmus lite.
 
Redan när jag red fram kändes det att Rasmus inte var på topp i dag, han kändes stark och inte alls lyhörd på mina hjälper, fick till en någorlunda bra känsla emellanåt men mest så kändes det som att han var i sin egna lilla bubbla samtidigt som han höll stenkoll på allt runt omkring. Efter lite lösgörande i alla gångarter så slappnade han av lite mer, körde lite övergångar i galopp-skritt för att få honom mer med mig innan vi skulle komma på hindret och det svarade han bra på.
 
I dag var jag stenhård med att han ska gå i lugn "dressyrgalopp" innan hindret som Monia kallade det. Blev ett stopp första gången vi kom på det, annars hoppade han varje gång bortsätt från en gång då vi kom jättefel, vilket var helt okej. Fick inte till känslan dock och han drog på efter hinder som han inte alls gjort de senaste gångerna, så ett steg tillbaka i dag. Som sagt, inte hans bästa dag.
 
Kollade på filmerna efteråt och tyckte ändå det ser bättre ut än tidigare så efter det kändes det ändå bra och jag var nöjd. Blev bara lite besviken när han varit så himla ridbar de senaste veckorna och verkligen superfin och lyhörd, visst är det konstigt att det alltid går lite sämre när man har någon med som ska filma?
 
Hur som helst så tror jag Rasmus börjar lita mer på mig, han hoppar inte alls lika mycket på fart och är ändå mer lyhörd, trots att i dag var en dålig dag för oss. Inte mer än så :) I morgon ska vi köra lite markarbete i paddocken hemma för att checka av läget. Film kommer i morgon! Bjuder på några bilder till dess!
Hahaha kolla svansen, sötis! Inte alltid lätt att hänga med ;)
 
 
 
Till top