melinajaderblom.blogg.se

Piggelin

Bilder, Erasmus K Permalink1
Blev att jag jobbade i går ändå, så fick min lediga dag i dag istället. Så i går efter jobbet åkte jag till stallet och hakade på Josse och Othilia på en skritt-tur till åsbacken. Där skrittade vi två svängar innan vi red hemöver, en bra tur! 
 
I dag hörde Ellinor av sig och var fotosugen så vi körde en liten fotografering. Åkte först och hämtade ut mitt efterlängtade paket, ett dösnyggt schabrak ifrån equiline, såååå snyggt. Så det fick han inviga i dag! Vi red bara lite lätt i alla gångarter på en äng, första gången vi gör det tror jag? Försökte mig på det när han nyss hade kommit till mig men då höll han på att stegra över flera gånger. Men i dag gick det utan problem! Lite spänd och väldigt glad var han men höll sig på mattan. Pep till när vi tog första galoppfattningen och var nära till bock och bus men fick tillbaka honom rätt fort! 
 
Så ett rätt kravlöst pass där han bara fick jogga på och inte ha några krav på sig. Såna pass behövs också :) 
 
 
#1 - - Erika Pettersson:

Han ser ut att ha blivit biffigare 😊

Till top