melinajaderblom.blogg.se

Skritt

Okategoriserat Permalink3
Känner mig sååå trött. Längtar till Onsdag då jag är ledig, haha. Tänkte gå och lägga mig nu så jag tar mig upp i morgon igen. 
 
I dag hade jag tänkt låta Rasmus vila men så hörde Olivia av sig och ville ha sällskap på en tur. Så vi skrittade ut i nästan en timme helt kravlöst! Skönt för hästarna. Rasmus gick först hela tiden och skötte sig galant, duktiga killen. Så hans vilodag får bli i morgon istället! :) Såhär kommer veckan se ut: 
 
Söndag: Vila
Måndag: Jogga alla gångarter rakbanan
Tisdag: Bomarbete i paddocken
Onsdag: Lösgörande i ridhuset
Torsdag: Hoppning
Fredag: Skrittas för hand
Lördag: Trimmas igenom
Söndag: TÄVLINGSDEBUT!! Wiho. Ska bli så himla spännande, ska skriva enskilt om detta. 
 
Förhoppningsvis kan vi hålla det här schemat beroende på hur underlaget ser ut... Just nu är det ju isbana överallt förutom på vissa ställen där det inte ens är is längre utan bara stenhård barmark. Inte roligt alls. Men vi måste jobba på en hel del med lösgjordheten denna vecka. Ska försöka se om vi kan rida för Gittan antingen på Onsdag eller Lördag.
 
Just nu sitter jag och kollar på bett. Jag har sålt mitt flippanbett nu och insåg efter det att jag inte har någonting att ha på Söndag, hehe. Novabettet vågar jag inte chansa på då jag kan räkna med att han kommer vara lagom på och stark. Så för att slippa dragkamp måste jag ha ett skarpare och det jag vill ha är ett med samma skänklar som på flippanbettet men utan tungfrihet. Men just nu känns det sådär att punga ut 1500kr på ett bett om jag ska vara ärlig. Men jag tror verkligen på att han hade gillat det. Måste liksom bestämma mig i morgon så det isåfall hinner komma innan helgen. 
 
Lite kvällstankar sådär. Nu går ögonen snart i kors på mig så jag ska hoppa i sängen. Vi hörs i morgon! Natti.
 
#1 - - Lina Carlzén:

Ett rakt babypelham i gummi kanske vore något? Då kan du använda dubbla tyglar och bara använda hävstången om han blir stark? :)

Svar: Jo har tänkt prova babypelham, provade ett vanligt men det blev alldeles för starkt. Tack för tipset!:)
Melina Jäderblom

#2 - - Fia:

Tycker du ska prova mitt peewee och se vad han tycker om det

Svar: Ja det gör jag jättegärna! :D
Melina Jäderblom

#3 - - Anonym:

Kimblewickbett kanske? 🤔

Till top