melinajaderblom.blogg.se

Sovmorgon

Okategoriserat Permalink0
Gud vad skönt att sova ut lite, vaknade strax innan 09. Dock vaknade jag redan vid 06 och trodde jag hade försovit mig och att det var tävlingsdags även i dag... Haha! Lyckades somna om efter ett tag igen i alla fall! Känner mig något utvilad men det ska verkligen bli skönt att få vara ledig i morgon. 
 
Så, Måndag och ny vecka! Just nu snöar det i massor ute, gillar det inte men får försöka glädjas åt att underlaget längst vägarna blir bättre. Jag har precis ätit frukost och ska snart göra mig iordning för att åka till stallet. Rasmus ska bara få gå en promenad hade jag tänkt.
 
Förra veckan kunde vi inte hålla den tänkta veckoplaneringen riktigt eftersom underlaget blev så dåligt. Men nu har snön kommit tillbaka och det har börjat sätta sig på isen, så denna vecka kommer se ut ungefär såhär:
 
Måndag: Promenad, skrittas för hand.
Tisdag: Jossan kommer och checkar Rasmus, hoppträning för Johanna på kvällen.
Onsdag: Jobba längst vägarna, mycket galoppjobb om vi får sällskap
Torsdag: Joggas ute
Fredag: Vila
Lördag: Moniaträning
Söndag: Återigen galoppjobb på vägarna
 
Lär troligtvis switcha på dagarna men vi ska i alla fall jobba mycket ute denna vecka och förhoppningsvis kan vi vara med på träningen efter Jossans besök. Tror inte direkt att vi kommer behöva "återgärda" något så han blir öm i kroppen, utan jag ville bara att hon skulle komma och kolla igenom honom nu när vi steppat upp träningen sedan ett tag tillbaka. 
 
Blev faktiskt en liten miss i planeringen med två hoppträningar på samma vecka men det brukar ju vara mycket fokus på markarbete och småhinder så det gör egentligen inte så mycket. Och på tävlingen blev det ju bara sprången från själva banan eftersom vi inte hann hoppa fram, hehe. 
 
Babbel babbel, vi hörs senare! :)
 
Till top