melinajaderblom.blogg.se

Wooow

Erasmus K, Filmer Permalink1
I går var jag så trött efter jobbet att jag inte orkade skriva något om ridturen. Det blev i alla fall ett joggpass precis som planerat. Red med Moa, en runda på nästan 1,5h. Mest skritt men även trav och galopp. Rasmus skötte sig toppenbra. Vi red dessutom sista biten hem själva, inga som helst problem! 
 
I dag har jag varit ledig, men har varit på jobbet ändå och sagt hejdå till våran chef som har bytt tjänst. Sedan blev jag såklart kvar ett tag och snackade lite, svårt att ta sig därifrån ;) Sedan åkte jag och fotade Jossan en sväng och efter det kändes det som att all energi i kroppen var slut. Sover jättedåligt nu, vaknar flera gånger varje natt och känner mig jättestressad över vad klockan är. Så drygt. 
 
Så jag var egentligen inte alls sugen på att rida i dag, ville bara sova, typ. Men jag drog på mig kläderna och åkte bort, lastade Rasmus och rullade mot ridhuset. Hade tänkt skutta lite! Red fram och Rasmus kändes fin! Hade flippanbettet i dag och det blir lite skarpt när vi rider "som vanligt", men passar perfekt när vi väl är igång och hoppar.. Knepigt. Men ska prova mig fram lite med det! 
 
Sedan bara briljerade han resten av passet, hoppade allt och kändes superfin!! Tårarna var faktiskt inte långt borta alltså, som jag slitit med denna häst. Dagar då vi fått lägga ner ett helt pass på att han bara ska kunna skritta över en bom utan att bli nervös eller stressig. Äntligen börjar det ge resultat, känns fantastiskt! Sedan har han ju sina dåliga dagar då han har lättare för att falla tillbaka, det får jag ta. Men det går allt längre mellan gångerna och ord kan inte beskriva hur det känns. Som en lättnad typ? 
 
Däremot måste jag alltid rida, annars stoppar han. Exempelvis stannade han på ett räcke två gånger på raken då jag inte red ordentligt. Måste alltid, alltid hålla kvar stödet hela vägen fram till hindret, annars - stopp. Så det var mitt fel, även fast man kan tycka att han kan bjuda på det och skutta ändå, hehe ;) 
 
Avslutade med att prova trava över tre travbommar, var beredd på kaos men nej det gick helt utan överkokning i hjärnan på lilleman det också? Bästa pollen min. Detta pass kommer jag leva på länge. Josse var supersnäll och kom förbi och filmade lite, jättekul att kolla på för min del! 
 
 

Några fler klipp från i dag! Med alla glädjerop😳😅 Men det bjuder vi på!

Ett filmklipp publicerat av Melina Jäderblom (@erasmus__k) Jan 13, 2017 kl. 11:27 PST

#1 - - Elin Swahn Fhyr:

WOW, vilket utveckling ni gör! Super bra jobbat! :D

Svar: Åh gud vad glad jag blir, tack så jättemycket!!
Melina Jäderblom

Till top