melinajaderblom.blogg.se

Ajaj

Okategoriserat Permalink1

I onsdags var vi till Matfors och hoppade 80 & 90cm. Fortfarande svårt med nya ridningen men en polett trillade ner då så vi tog ett steg till i rätt riktning i alla fall! Hade turen att ha både lina och Josse där som pushade mig ;) Kändes lite som ponnyridning men han fick ett jäkla tryck i bakbenen och överlag gick det väldigt bra. Ett stopp i första klassen och i andra så ramlade jag av efter näst sista hindret. Vi kraschade typ i en oxer då Rasmus först stannade men sedan hoppade ändå, och jag hamnar bakom sadeln och han blir såklart jätterädd och sticker iväg. 


Blev en jäkla smäll, landade på magen och jag ville bara snabbt upp igen då vi hade hittat ett rätt bra flow haha! Tog om sista linjen och det sista hindret då, ingen skada skedd för lilleman. 

I går kände jag att jag hade en sån värk i nacken att Rasmus fick vila. I dag är det lite värre och har även jätteont i ena armen. Så han får vila även i dag, tyvärr. Inte alls optimalt eftersom vi ska ha tvådagars hoppträning i morgon och söndag :/ Men vill inte rida och ha ännu mer ont i morgon liksom, är ju dessutom sjuk. Kanske orkar ta en promenad med honom innan jobbet iaf!


#1 - - Lina H Carlzén:

Han hoppade jättefint och mycket bättre flyt än tidigare 😊 Och vilket tryck i sprången du fick till utan att han blev hängades i luften 👍
Den var det stilpoäng på avramlingen 😂 10/10
Hoppas det går bra på träningen idag 😄

Till top