melinajaderblom.blogg.se

Galoppjobb

Okategoriserat Permalink0

Ojoj vad mycket energi det är i Rasmus nu. Han var verkligen explosiv och jäkligt pigg i dag. Vi red bort till rakbanan som planerat med Olivia och happy. Han tog bettet vid ett flertal gånger och bara kopplade bort mig. Inte alls okej, har nog aldrig tillrättavisat honom förut, men i dag fick jag verkligen visa vart gränsen gick. Och med det menar jag dra i nödstopp och styra in honom på en liten volt, sedan ny fattning när han lugnat sig. Det gillade han inte och blev väldigt upprörd och återigen dansande på bakbenen. Men jag fortsatte jobba, galopp, halt, ny galopp osv. och tillslut hade jag honom med mig igen.  


Blev ganska många vändor galopp på rakbanan men inte blev han något tröttare utav det, däremot blev han riktigt fin sista vändan! Då förstod han att det inte var lönt att sticka och var sådär mjuk och känslig som vanligt igen. 

Vi var ute i 1 timme och 20 minuter. Förhoppningsvis är han lite tömd på energi så vi kan trimma lite i paddocken i morgon... 😅 Snabbt inlägg, nu måste jag till jobbet! Vi hörs i morgon!

Till top