melinajaderblom.blogg.se

God morgon Tisdag

Okategoriserat Permalink1
Trött som få när klockan ringde imorse, har bytt pass så jag öppnar i dag istället för stänger eftersom jag har hoppträning i kväll. Kom hem senare än tänkt från jobbet och sedan kunde jag inte somna fören vid 02. Menmen, nu är jag uppe och ska snart rulla mot jobbet! 
 
I går var det storm, igen, herregud vad det blåst de senaste dagarna. Så tråkigt då det varit väldigt fint väder annars och varmt i solen men det har blåst så man trott att man ska blåsa av hästen. Rasmus var väldigt på tårna och tittig i går, han vilade ju i Söndags och motionerade sig själv dagen innan det. Han började med att resa sig så fort jag hoppat upp.. Tok. Därför höll vi oss i paddocken ;) Vi gjorde tusentals övergångar och fokuset låg endast på att han skulle slappna av och med tanke på vilodagen och stormen så tyckte jag han gjorde det bra. Inget snyggt pass och det tog ett bra tag innan vi kunde göra övergångarna bra och i balans men till slut så fick vi till det så bra vi kunde för dagen. Efter 45 minuter skrittade jag av honom för hand runt området och då såg han nöjd ut :) 
 
Förhoppningsvis har hjärnspökena försvunnit i dag så vi kan få lite flyt i hoppningen. Men först ska jag ju som sagt jobba. Vi hörs i kväll, hoppas jag kan få med mig någon så jag kan bjuda på lite nya filmklipp! 
 
#1 - - Erika Pettersson:

Har varit samma väder här soligt, varmt men blåsigt. ☀️

Till top