melinajaderblom.blogg.se

Duktiga killen!!

Erasmus K, Tävling Permalink2
Ännu en tävlingsdag på rutinkontot - check! Rasmus har skött sig så jäkla bra i dag!! Vi fick till den bästa framridning/framhoppningen hittils i dag! Kom precis rätt på alla hinder, han kändes väldigt avslappnad och liksom nöjd. Kan dock säga att jag åker inte själv igen, fy så bökigt det var, tur att han är världens snällaste att åka iväg med i alla fall. Började med att jag inte hann gå banan, var där i väldigt bra tid, men banan öppnade inte fören en halvtimme innan första start. Och eftersom jag var själv så skulle jag inte ha hunnit gå den, ta ut Rasmus och göra iordning honom + hinna rida och hoppa fram på en halvtimme, startade nämligen typ trea. Sedan hade jag glömt sadelgjorden hemma också!! Gud, blev så irriterad på mig själv, haha.. Men som tur var fick jag låna en av ridskolehästarnas.
 
Så jag fick helt enkelt kolla på de få som var före mig och hoppas att det skulle räcka, haha... 
 
Första klassen 80cm bed A -  12 (?) fel, tror jag.. haha.
Rasmus kändes som sagt superfin under framridningen men så fort vi kom ut på banan så blev han en stålvajer och galoppen var helt tom och bara väldigt väldigt spänd. Mycket läskigt att titta på för honom. Suportade honom så gott det gick men han blir ju liksom blockerad när han blir sådär spänd, så det blev två stopp. Ett på första hindret, fick inte alls fram honom. Andra på fjärde hindret där han fortfarande var väldigt spänd och ett väldigt tittigt hinder på det blev för mycket för lilleman. Resten tog vi oss över men han hoppade stooort och som sagt - spänd som en stålvajer men han försöker ju verkligen, jag menar vi tog oss ju runt trots att han var så himla spänd så bara det är ju bra. 
 
Andra klassen 90cm bed A/A - dubbelnolla
I andra klassen tog vi revansch! Fortfarande väldigt spänd men mycket bättre, inte så spänd att han blev blockerad liksom. Så jag kunde jobba lite med galoppen och få fram honom och då blir det ju mycket lättare för oss båda. Hade dessutom tredje snabbast tid i omhoppningen trots att jag red ut vägarna ganska mycket. Det gick ganska fort, haha, men kul var det och jääklar vad han hoppade! Så synd att jag inte hade någon med mig som kunde filma. Men har fått några bilder i alla fall, så det var kul!  
 
Behöver inte vara orolig över att han ska riva i alla fall, haha!
 
#1 - - Fia:

Duktiga ni är .

Svar: Tack så mycket fia :D
Melina Jäderblom

#2 - - Jossan:

Toppsnygg outfit!!! :D

Svar: Förutom den bruna magplattan... hahaha!
Melina Jäderblom

Till top