melinajaderblom.blogg.se

Film från i går

Erasmus K, Filmer Permalink0
God kväll! Jag har nyss kommit hem från jobbet, herreguuud vad mycket folk det varit i dag, helt galet. Så just nu värker min rygg som fasen, usch och fy. Men det är roligt också, tiden går fortare då, på gott och ont haha. Hur som helst! I morgon blir en rolig dag, hade varit ännu roligare om jag inte behövt stressa för att hinna till jobbet men annars så! På morgonen ska jag åka och köpa foder till Rasmus, sedan åka direkt till Färsta för att kolla och fota Josse när hon tränar, kul! Tänker nog köpa med mig lite frukost att äta där, hoppas på fint väder. 
 
Sedan klockan 13 har jag själv hoppträning för Monia och det ska bli så himla kul, längtar lika mycket varje gång ju, haha! Det var ens tur att jag kunde vara med, tack vare Josefine så löste det sig dock. Min bil gick nämligen sönder totalt i går, och i dag blev mamma och pappas dragbil såld, så jag visste inte om vi skulle ta oss iväg. Men Josefine räddade mig! :D 
 
Nu måste jag hoppa i säng så jag får några timmars sömn, kommer inte kunna somna på ett bra tag dock känner jag på mig. Och juste, här är filmen från i går! Allt som blev filmat är med. Tycker den talar ganska bra för sig själv. Mycket fokus på att träna på att se avstånd och för min del -  hålla ihop galoppen. Lättare sagt än gjort med min häst, haha. I början jobbade vi över travbommar och det gick suveränt, himla duktig var han. Sedan la vi in övergångar trav/galopp/trav mellan travbommarna, även det gick hur bra som helst. Riktigt lyhörd och fin kändes han. Sedan började vi jobba över de tre sockerbitshindrena, så simpelt men ack så klurigt det blir när man börjar klura till det. Rasmus är avsevärt mycket starkare i höger galopp och det syns tydligt i såna här övningar. 
 
Sedan satte vi ihop en liten bana och ja, jag tycker det gick superbra! Vid ett tillfälle gick det lite fort i kombinationen och Rasmus felbedömde bommen lite så då stoppade han men ingen biggie, bara på det igen. Däremot hoppade han glatt över den stora läskiga lådan med en knallgul grind bredvid, som han knappt vågade gå förbi när vi skrittade fram! Bästa bästa killen!!  Så överlag en superbra träning och han fortsätter växa på sig! Och hurrni!! Vi hoppade på det tredelade bettet från Shires i går, wiho!! Långa anridningar på enkelhinder också helt utan dragkamp, så jäkla kul. 
 
Spola fram typ till mitten om ni inte vill se uppvärmningen. Natti! 
 
Till top