melinajaderblom.blogg.se

Glädjerus

Erasmus K, Tävling Permalink3
I går var det dags för tävling igen! Klockan ringde 05 och sedan var det bara raka vägen till stallet, borsta av Rasmus och sedan lasta på honom. Var väldigt glad över att jag packat in allt i sadelskåpet kvällen innan så det gick rätt snabbt. Var vääldigt trött, hehe. 
 
Sedan rullade vi mot Östjämten. Vart ska man börja, dagen var egentligen helt kaos haha. Det tar lite drygt 2 timmar dit, alltså en bit att köra. Jag har inte varit där på flera år och kan alltså inte vägen dit längre och ungefär halvvägs så försvinner täckningen på mammas telefon. Min touch fungerar ju inte heller så vi bara kör och hoppas på att komma rätt. När klockan börjar bli mycket, typ 45 minuter till första start, så börjar jag bli väldigt stressad. Vi bara fortsatte köra på magkänsla och lyckan när vi såg den stora skylten för ryttartävlingar var enorm, haha! 
 
Vi kom fram i perfekt tid ändå, hann gå banan i lugn och ro, fixa Rasmus och rida fram utan stress. Skönt! Blev väldigt orolig att vi skulle få stressa ihjäl oss men icke. 
 
Rasmus var väldigt på hugget, när vi red fram ute så kändes han väldigt cool och lugn, men i ridhuset taggade han till rejält och det var väldigt svårt att nå fram till honom. Men jag känner inte att det varken är jobbigt eller negativt, inte nu i alla fall. Nu är jag bara väldigt glad att han tycker det är roligt! Resten kommer bli bättre med mer rutin ju! Tog inte så många språng på framhoppningen utan bara några gånger på lilla, tog räcket två gånger och oxern en gång, precis som jag gjort de andra starterna. Känner att det blir bäst så, han blir lite stissig annars och det är onödigt. Så efter några språng höll vi igång ute tills det var våran tur och där kändes han fin.
 
Inne på banan var det väldigt mycket att titta på! Ojoj, haha. Infångare med massa snören, väldigt mycket färger och konstiga former, dessutom mycket folk utspridda runt paddocken. Superbra träning. Rasmus blev väldigt spänd och galopperade inte riktigt framåt, men han var så jäkla duktig! Mycket läskiga saker som sagt och saker som jag vet att han vanligtvis kan titta på men han hoppade hela banan utan att blinka med min suport. Första utomhustävlingen och vi nollade!! Bästa Rasmus! 
 
Andra klassen fick vi till galoppen bättre men han blev jäkligt på, och stark. Hoppade ganska stora språng då han inte var riktigt ihop i galoppen, men han tyckte det var superkul och letade hinder, hoppade allt och vi fick till ännu en nolla!! Wiiie!! Både jag och mamma var såå stolta över honom! 
 
 
Såg att det var väldigt många som stod och fotade, så förhoppningsvis kan jag hitta några bilder! Annars kommer film senare i dag. Har ganska mycket att göra i dag så det blir senare i kväll, ska berätta en rolig sak då också!
 
#1 - - Jossan:

Johnny Lundgren var där och fotade, han har lagt ut en massa fina bilder på sin hemsida :)
http://fotografjohnnylundgren.com/ostjamten-304/

#2 - - Erika Pettersson:

Kul att det gick så himla bra 😀

#3 - - Fia:

Så jäkla bra jobbat 💞

Till top