melinajaderblom.blogg.se

Lördags kväll

Okategoriserat Permalink0

I går blev jag hemskickad tidigare från jobbet, min chef tyckte inte jag såg så fräsch ut😅 Har faktiskt aldrig sjukanmält mig, inte en enda gång så ja, i går mådde jag inte så bra. Så fick sluta efter bara 5 timmar på jobbet.  


Men hästen var ju tvungen att röra på sig ändå. Så vi tog oss en lugnare mysig uteritt på 50 minuter. Frallan skötte sig riktigt bra! Inte alls lika tittig som de senaste dagarna, väldigt vaken och pigg men inga tvärkastningar. Skrittade runt lite överallt i området, travade lite på ängen men då började huvudet dunka direkt så det gick tyvärr inte. Så vi skrittade iväg bortöver igen och tog en kort galopp uppför en liten backe och sedan blev det bara skritt igen. En tur på 50 minuter!

I dag mådde jag jättedåligt igen under hela morgonen och förmiddagen. Blev dock bättre efter att jag kom hem från jobbet, men för att inte anstränga kroppen mer än nödvändigt fick lilleman motionera på egen hand i paddocken i dag. Det verkade han nöjd med. Sedan körde vi lite av de sju lekarna innan han fick gå ut i hagen igen. Han är väldigt vaken och lyhörd men är lite i sin egna bubbla och värld. Men rolig att jobba med! Fin killen. ❤️

I morgon ska han antingen vila eller ridas ut och avsluta med lite markarbete i paddocken. Om han rids så blir det vila på måndag istället och vice versa. Är lite ont om ridsällskap, speciellt när jag jobbar mycket helger och kvällar. Jaja. Nu - sova så jag tar mig upp till jobbet i morgon. Natti!

Till top