melinajaderblom.blogg.se

V 41

Okategoriserat Permalink1

Måndag : Uteritt i alla gångarter fortsatt fokus på tempoväxlingar 

Tisdag : Hoppträning 
Onsdag : Min equiterapeut checkar Frallan.. nervöst😂
Torsdag : Galoppjobb på rakbanan (om ingen större korrigering gjordes dagen innan vill säga) 
Fredag : Vila
Lördag : P&J MRF, så kul! 
Söndag : Uteritt till havet.

En ganska händelserik vecka! Med mycket roligt. Är både lite spänd och nervös inför onsdag då Jossan kommer. Haha, mer nervöst att hon kommer än när man besiktar hästarna.. Men hon är ju grym och jag ville att hon skulle vara med redan från början med F också precis som med Rasmus, honom hjälpte hon enormt mycket. Han var ju förvisso i hemskt skick när han kom till mig och det är ju inte F. När hon kom till Rasmus första gången så ville jag ju bara grina när hon åkte därifrån, trots att jag verkligen var förberedd på att det var en del på honom. Men han blev ju så fin som han bara kunde bli och han fick alltid såå mycket beröm. När hon var ut sista gången på honom fanns det bara en sak att anmärka på och det var att han forfarande behövde mer muskler, liksom, haha. Och när hon kom så var det som att jättemånga delar av hans kropp var felplacerade. Exempelvis satt bogbladen 10 (!!!) cm för långt ner... så jag fick lyfta upp dem två gånger om dagen och göra vissa övningar osv. Så när vi besiktade honom blev han kallad för månadens häst och veterinären kände inte ens en endaste liten skråma i huden på honom liksom. Fina fina killen. ❤️

Oj nu svävade det iväg haha! Men, som sagt. Spännande och nervöst på samma gång. Kan tänka mig att det finns en del att jobba på med F också, alla hästar har ju svagheter och därför vill jag ha Jossan med mig i förebyggande syfte helt enkelt! 

Massa babbel. Kul med hoppträning och p&j också 😀 Hoppas jag kan få med mig sällskap bara, har anmält utan att ens tänkt på det, är ju så van vid Rasmus som jag kunde åka iväg med själv jämt. 

#1 - - Lina Carlzén:

Jag funderar på att åka till MRF med någon av hästarna 😄 Så får du inte med dig någon kan jag hjälpa till. 😊

Svar: Vad kul! 😀 åh vad snällt!
Melina Jäderblom

Till top