melinajaderblom.blogg.se

Äntliiigen hemma

Okategoriserat Permalink2
Phuuuu vilken lång dag. Kom hem för typ 15 minuter sedan. Direkt efter stallet åkte jag till ica maxi för att köpa lite gotta för att fira ledig dag i morgon, hehe, och för att köpa mat. Fy så hungrig jag var. Endast en liten pommes har jag hunnit få i mig under dagen. Men nu sitter jag i soffan och känner mig nöjd i kroppen, speciellt efter kvällsträningen. 
 
Han är så härlig, jag blir glad i hela kroppen efter varje ridpass. I dag fick Johanna se honom första gången och han fick mycket väl godkänt av henne också, himla roligt! Även av Gittan som jag försöker träna dressyr för lite då och då. 
 
I vanlig ordning på träningarna för Johanna så började vi med dressyrarbete för att få hästarna riktigt med oss och vakna för hjälperna innan vi börjar hoppa. Vi gjorde bland annat en övning där vi skulle stå i tvåpunktssits och på kortsidorna samla galoppen - fortfarande i tvåpunktssits. Fasen alltså, haha! F tyckte det var döjobbigt och jag fick rida arslet av mig, det där ska vi verkligen fortsätta träna på hemma! 
 
Sedan började vi hoppa fram på en linje med tre räcken, det tyckte jag gick väldigt bra. Mycket mycket rakare i dag. Vi gjorde sedan tre olika banor som vi hoppade en gång på varje bana, där vi hade bland annat en 5,5 och en vattenmatta med. Fokus på galoppen och relaterade avstånd, perfekt för oss så jag får lära känna hans galopp. Det är enormt stor skillnad ridmässigt på honom och Rasmus. Rasmus som behövde jättemycket stöd hela tiden för att våga hoppa och nu F som hoppar allt och som behöver få "sköta sig själv" lite mer. Men måste även hjälpa honom ibland då han blir lite trött, speciellt mot slutet då. Så det är helt klart mycket att träna på men jag är suuupernöjd efter i dag. Det är liksom roligt att hoppa igen, nog för att det var det med Rasmus också men det här är en annan sorts glädje. Hade glömt hur det kändes att ha en häst som vill  hoppa mer än något annat. Underbar känsla och jag är så glad att jag känner såhär för då vet jag att jag tog rätt beslut även fast det var tungt att sälja Rasmus.
 
Det enda som kändes sådär var att jag tyckte han var väldigt tjaffsig i munnen emellanåt.. Försökte att bara ha en stilla låg hand men nja. Tror vi ska åka och kika tänderna för säkerhetsskull ändå nu snart! 
 
Ellinor var supersnäll och följde med och hjälpte mig + filmade. Bästa hon. Så film får ni se i morgon. Nu ska jag njuta av tanken att jag är ledig i morgon ett litet tag till innan jag går och lägger mig. 
 
 
#1 - - yllefilt.blogg.se:

Vacker häst!

Svar: Åh tack!
Melina Jäderblom

#2 - - Fia:

Så roligt att det känns så rätt och han är verkligen superfin . Själv så har jag årets träningsvärk i vaderna idag efter gårdagens träning ;)

Svar: Ja det är verkligen så kul! Haha ja fasen vad man fick rida, älskar det! Önskar att johanna kom varje vecka :D
Melina Jäderblom

Till top