melinajaderblom.blogg.se

Snabba fötter

Okategoriserat Permalink0

I dag var det äntligen dags för lite gymnastik😁 Blev verkligen positivt överraskad! F är ju lite långsam i sina rörelser, precis som Rasmus var. Så planen är att jobba jättemycket markarbete med upphöjda bommar, studs och tusentals tempoväxlingar. 


I dag ställde jag upp tre studs med 10m till ytterligare tre studs. I slutet flyttade jag ihop det så det blev 6 studs bata. Inte en enda bom var han i! Han blev däremot bara mer och mer taggad och mot slutet så visste han precis vad vi skulle göra och gjorde nästan galopp-piruett upp mot studsen, haha! Hoppglad var det ja! 

Började skritta fram länge, där han fick gå ganska ostört så länge han gick med nacken sänkt och tog långa kliv. Sedan började vi jogga fram. Där körde vi direkt igång med tempoväxlingar. Vi red lite lugnare trav på kortsidorna och sedan snett igenom där vi längde lite på steget. Kändes kanon! Efter ett tag förstod han precis vad jag ville och blev väldigt lyhörd, något obalanserad emellanåt men inga sura miner eller tjafs i munnen. 

Därefter fattade jag galopp och körde lite samma där. Dock är han inte alls tillräckligt stark för att börja jobba förvänd galopp med så istället böjde vi lite utåt sett igenom och bröt sedan av när vi kom till kortsidan igen, ny galopp, kortare galopp på kortsidan och sedan lite större galopp och utåtställd stett igenom. Svårt, och jobbigt! Haha. Men han blev fin. Lite tråkigt att våran paddock är så himla liten bara, känner mig så begränsad då jag hade velat ha en längre sträcka att jobba på såna här dagar menmen. Inget att göra åt ;) 

Sedan började vi komma på studsen och det gick som sagt lysande! Riktigt duktig var han i dag!

Just nu är jag på jobbet så måste avrunda här. I morgon är det hemmatävlingar men vi kan tyvärr inte vara med, vi måste jobba ihop oss mer. Men jag hade gärna åkt dit och kollat men jag jobbar 08-18☹️ Stort lycka till till er andra😍

Till top