melinajaderblom.blogg.se

Jobbar på

Okategoriserat Permalink0
Saknar att skriva här. Men tiden finns inte, eller ja ork att prioritera hehe. Om/när jag får ett"vanligt 07-17 jobb måndag-fredag med ledigt varje helg så kommer jag njuta varje dag kan jag säga haha. 

Allt går bra med lilleman i alla fall, han fortsätter sköta sig och vi jobbar på. Mycket ledarskaps och tillitsövningar när han inte rids. En promenad på gångvägen bredvid storvägen har vi hunnit med också för att miljöträna lite och kolla in trafiken. Lite läskigt var det, speciellt större fordon men efter att ha sprungit in bakom mig ett par gånger insåg han att det inte var så jättefarligt och traskade på. Han har ridits två gånger sedan lördags, han har nämligen fått tagit det lugnt sedan dess då han hade blivit illa biten i hagen och var öm i hela kroppen. Nu verkar vi dock ha hittat en hage som han trivs i. Han är väldigt låg och springer undan så fort någon annan häst så mycket som tittar på honom. Men i går när jag skulle ta in honom hade jag svårt att få tag i honom då det var race i hagen 😅

I förrgår och i går red jag honom igen och i går körde vi utan att börja på lina eller någon som gick med överhuvudtaget. Samt att det var första gången vi red med andra hästar i ridhuset. Han är såklart lite försiktig men så himla duktig. 

Nu är planen att bara rida någon gång till i ridhuset utan ledare så att vi sedan kan börja rida ut lite för att få lite lättare till framåtbjudningen. Längtar!! 

I dag ska han bara på chilla (troligtvis busa järnet) i hagen och jag ska svänga förbi och fixa stallet innan jobbet. Så jag har en lugn förmiddag framför mig. Bjuder på lite bilder från veckan som gått till nästa gång😁 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top