melinajaderblom.blogg.se

Stressarne

Okategoriserat Permalink0
I dag var en sån dag för Cristallo då hjärnan går lite på högvarv. Jättestressad i stallet så jag fick efter ett tag prova ställa honom i det stora stallet för att se ifall han kunde slappna av. Det gillade han och chillade ner lite då. 

Så jag kunde plocka på honom grejerna och sedan hoppa upp och skritta mot rundbanan. Jättespänd var han och sköt rygg första biten och ville vända hemåt. Kom till rundbanan och lät honom bara skritta på framåt om än tveksamt ibland och i räserfart andra sekunden. Började trava och det var lajbans tyckte C, som han pinnade på 😂 Massor av beröm och klappar fick han, riktigt härlig framåtbjudning! Fattade sedan galopp och där släppte spänningarna rejält på honom. Han bjöd faktiskt på några riktigt fina galoppfattningar i dag! 

Efter något varv fick han skrittpaus innan vi tog något varv i vänster också. Där hade energin lagt sig och jag fick istället påminna honom om att gå framåt. C drog till med rejäla bakutare och frustade rejält, kändes som en blandning av "låt mig vara jobbiga jävel" och bus 😂 inte lätt att vara bäbis ibland. 

Efter sista galoppen kändes han betydligt coolare så då nöjde jag mig för dagen. Inget toppenpass egentligen men han fick jobba lite på flåset i alla fall. Som tur var hann jag rida i solen, nu regnar det som tusan ute. Ibland är det tur att man jobbar kvällar! Men man ska inte gnälla, har varit väldigt många fina dagar nu och till veckan ska det bli hela 18 grader ju! 😍 

I morgon jobbar jag återigen stängning, C ska motioneras på förmiddagen och sedan ska jag hinna fixa fransarna innan jobbet också. Så det är väl dags att sova nu så man pallar morgondagen.  (null)

(null)

(null)

Till top