melinajaderblom.blogg.se

Mycket som händer..

Okategoriserat Permalink1
... ja, det har varit en vääldigt intensiv vecka med stresspåslag utan dess like. Fortsatt intensivt kommer det vara ett tag till med 7 dagars jobb och därefter en dag ledig för att sedan jobba 8 dagar igen. 2 lediga dagar på 22 dagar så lite trött är kroppen men det är bara att kämpa på! 😎 Cash is king. 

På tal om cash så har jag för någon dag sedan lagt bud på en lägenhet som jag verkligen hoppas att jag får... hela den processen med allt som skulle fixas och kalkyler som skulle räknas var en stor bidragande faktor till stressen 😅 Men håll en tumme för mig nu! Cristallo har flyttat ifrån betet nu och det känns jätteskönt faktiskt, hösten är här på riktigt nu och frusen som man är så är det ju betydligt mycket mer bekvämt med stall. 

I morgon skulle jag ha varit ledig men jag fick ta på mig stängningen istället. Hade velat ha ledigt denna helg men som sagt, cash is king haha. Förhoppningsvis mår jag bättre i morgon än jag gör just nu, denna förkylning verkar aldrig släppa.... halsen gör så ont att det är plågsamt bara att andas och svälja mat var rena tortyren. 

Fina gänget i går på en kanske lite för sen middag på estreet!  (null)

#1 - - Alex:

Hej! Jag är en sådandär trogen och tyst följare som har följt dig sen bdb-tiden. Och tycker verkligen du är grym! Men måste fråga dig, om jag har uppfattat det rätt så jobbar du på bk? Och hur fasiken får du ihop livet, sömn, häst och jobbet? Jag ska få bli arbetsledare i januari på donken men hahaha vet inte hur orken ska räcka, känns knappt som att man hinner andas, så tänkte kolla om du har lite tips? 👀

Svar: Men vad roligt! Och stack snälla, vad gullig du är! Ja det stämmer bra, jobbar s biträdande restaurangchef på BK. Just det där med balansen har jag alltid tyckt varit svårt, det är ju liksom inte de bästa avtalen inom restaurang och det i samband med en väldigt kostsam hobby gör att det är lätt att ta på sig kanske lite för mycket jobb, i alla fall för min del. Nu har ju jag turen att kunna bestämma rätt mycket och lägger väldigt ofta schemat själv, så jag kan se till att jag får mina arbetstimmar som jag vill ha men ändå kan få två lediga dagar på raken. Jag har testat mig fram och sett vad jag trivs bäst med! Jag kan ge dig tipset att om du känner dig missnöjd med något så prata med restaurangchefen/bitr för det finns nästintill alltid något de kan göra för att underlätta för dig. Samt att se till att när du har dina lediga dagar - var då ledig. Fastna inte i ”arbetsnarkoman symptomen”, för det är inte värt att ha två lediga dagar på en hel månad, trots att lönen blir bra, för det kommer ikapp dig så småningom! Oj vilket långt svar, skulle kunna skriva i evigheter om just detta ämne.... men lycka till och kör hårt! Visa framfötterna och var inte rädd att ta initiativ 😀
Melina Jäderblom

Till top