melinajaderblom.blogg.se

Tisdag och veckoplanering

Okategoriserat Permalink0
God morgon! Verkar ha dragit på mig årets förkylning för den släpper fortfarande inte... i natt har jag vaknat flera gånger av att det varit trångt i halsen och svårt att andas. Blö jäkla skitförkylning. Sitter i soffan nu och det tjuter i öronen och dunkar i huvudet. Tog därför lite sovmorgon och ska göra en ordentlig frukost nu tillsammans med strepsils och Ipren i hopp om tillfrisknande asap😉 

Något jag verkligen saknat under Cristallos vila är veckoplaneringen, även fast det sällan blir 110% efter den så ger det en känsla av ordning och struktur samt en grundplan att följa. Nu håller han ju fortfarande på att sättas igång så passen blir inte direkt långa eller hårda och 9/10 pass sker ute, men vi har våra mål och förhoppningar i höst så det är bara att köra igång, lugnt men målmedvetet. 

Måndag : Kravlös skritt-tur 
Tisdag : En tur till havet (😍)
Onsdag : vila
Torsdag : Troligtvis fotografering vid havet igen! 
Fredag : vila
Lördag : Tömkörning för första gången!
Söndag : vila

Många vilodagar, föredrar att ha de på raken istället för såhär hattigt, men det passar med mott jobbschema som är väldigt konstigt denna vecka. C får lite extra vilodagar nu också då han som sagt är under igångsättning. 

I dag ska vi alltså som sagt åka ner till havet med honom, ska bli riktigt spännande att se vad han säger om det! Han tycker ju verkligen inte om vatten, och då menar jag på den nivån att han hatar att bli blöt överhuvudtaget och de få gånger jag väl lyckats få ner honom i en vattenpöl eller liknande så har han dragit iväg i bockserier efteråt för att visa sin åsikt kring det😉 Spännande minst sagt. Vi tar transporten ner för det blir för långt att rida i dagsformen tycker jag + att det är lite bekvämt också haha.  (null)


Till top