melinajaderblom.blogg.se

Jobbig träning

Tilion F Permalink0
Direkt när jag hoppat upp på Tille kände jag att han inte var på humör, han hade liksom inte samma glada inställning som han annars alltid brukar ha. När vi kom till paddocken var han mycket riktigt ganska dryg, han som har varit så jäkla fin att rida nu sedan några veckor tillbaka (förutom i förrgår då), men näe, idag var han som sagt dryg. Jag blev besviken på honom och vi jobbade emot varandra ganska länge, men när det släppte gick det mycket mycket bättre och på slutet kändes han kanon!
 
Orkar inte skriva så mycket då jag verkligen är helt slut i både kroppen och huvudet, men idag fick vi jobba mycket med att han skulle vänta på mig, för idag var det full fart som gällde så fort han förstod att han skulle få hoppa. Han sprang bara och struntade fullständigt i mig, jag red som en kratta och Tille kändes som en älg i början. Nä idag fick jag inte alls någon bra känsla, förutom sista 10 minuterna då, men annars, verkligen inte. 
 
Tille blev så svettig att det t.om. skummade om honom på huvudet, så när vi kommit tillbaka till stallet fick han sig en dusch och blev schamponerad hela han. Idag gick det att få in honom i spolspiltan på första försöket - duktig polle! Direkt efter att jag släppte honom i hagen brallade han iväg och sprang runt med svansen i vädret, energi till max var det ja.. ;)
Till top