melinajaderblom.blogg.se

Gårdagens träning

Filmer, Träning Permalink1
I går var det alltså dags för våran första träning tillsammans! Efter bara 4 dagar tillsammans så kunde man såklart inte förvänta sig jättemycket men det gick så jäkla bra! I uppvärmningen fick vi jobba jättemycket med att få hästarna kvicka och raka med hjälp av tempoväxlingar och övergångar, perfekt för oss. Han kändes toppenfin, gick lite på dubbla spår i höger men det fick vi till ganska fort. 
 
Sedan började vi trava över bommar på serpentin, fortfarande mycket fokus på raka hästar och jag hade ju ridit lite över bommar dagen innan så jag visste lite vad jag hade att vänta mig. Kände direkt att han drog sig lite till vänster även i går, precis som han gjorde dagen innan. Men annars fick vi till den övningen jättebra också, var supernöjd. Dessa bommar blev sedan småhinder som vi då skulle rida med 4 språng mellan varje. Första två gångerna safeade vi och körde på 5 eftersom jag inte riktigt vet hur pass stadig han är men det gick klockrent så sedan red även vi på 4. 
 
Efter att vi kände oss nöjda lades det till två kombinationer efter varandra. Inga som helst konstigheter, vi bara rullade på. Blev lite tokigt vid ett tillfälle då han tyckte det var lite extra kul och det blev lite trångt men det löste han bra! Jag satt bara och skrattade för hallåååå, jag har en hoppglad häst? Hade glömt hur det kändes. Så härlig är han! 
 
Sedan avslutade vi med en serie på ena långsidan, där hade han blivit trött så vi fick något nedslag och vi valde att sänka och avsluta där. Han saknar verkligen styrka och det blev lite trångt och då orkade han inte hoppa upp sig riktigt, men han bara hoppade ändå. Fina killen. Suuupernöjd var och är jag i alla fall. Jag tycker att vi kompletterar varandra väldigt bra! Han svarar fint på min ridning, märker redan skillnad på honom bara efter de här dagarna tillsammans. Mycket beröm fick han av både mig och Monia, kul att hon tyckte att jag hade köpt en sån fin häst! Bara styrkan som saknas på honom. Ingen stress! :) 
 
Däremot måste vi lastträna deluxe, haha. 30 minuter tog det att få på honom påväg till träningen. Hua, sånt är inte alls kul. Så det ska vi träna stenhårt på! 
 
Josse var jättesnäll och filmade, tacktack. <3
 
#1 - - Sanna:

Kul, grattis till den fina hästen! :)

Svar: Ja verkligen! Tack så mycket :D
Melina Jäderblom

Till top