melinajaderblom.blogg.se

Första ridturen efter vilan

Okategoriserat Permalink0
Ä N T L I G E N fick jag slänga på min gråa springare utrustningen och hoppa upp på hans rygg igen efter lite drygt 2 månader utan någon ridning alls. Han har verkligen behövt en lite längre vila, dels för att smälta allt som hänt sedan jag köpte honom, och det är en del, men också för att bara få vila storkroppen och vara häst i sommar. Han har visat att det varit precis vad han behövt, han har haft väldigt mycket hjärnspöken under sommaren, inte pga överskottsenergi eller understimulans utan han har som.. velat vara lite själv. Och det har han då fått vara, men nu mot slutet så är han sitt vanliga jag igen och åh vad glad han var över att få bli riden igen. 

Vi promenerade två varv runt rundbanan först så han fick coola ner lite och sedan hoppade jag upp. Såklart lite spänd emellanåt men han skötte sig med bravur. Kunde inte hålla mig för att prova trava lite också och då blev han ännu gladare 😉 Lyckopiller!! 

Efter något varv i skritt + 1,5 i trav så fick han massor av beröm innan jag hoppade av. Han är så jäkla lyhörd och vaken, men med mig hela tiden. Behöver bara proa och räta på mig så bryter han av eller gör halt, även i dag när han är supertaggad, lite tittig och pigg. 

Jag är precis hemkommen från jobbet, ska ta en Ipren och en kopp te innan jag hoppar i säng. I morgon blir det många timmar på jobbet då jag jobbar 08-18 och sedan ska crilletott ridas. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
*När man hör något superläskigt gäller det att stå stadigt på jorden... 🦄😂
(null)

(null)

Till top