melinajaderblom.blogg.se

Lång dag i stallet

Bilder, Tilion F Permalink1
Ja, nog blev det att jag tog det lugnt i stallet idag i alla fall! Först följde jag med Josefine och fina Bellie till en äng och fotade dem lite. Sedan tillbaka och fixa Tille för att sedan rida honom bort till paddocken. Jag och Josefine byggde en liten bana som bestod av två hinder på mittlinjen, och två hinder på båda långsidorna, på ena långsidan var det studs och på den andra var det en kombination med ett galoppsprång mellan. 
 
Tille kändes ganska fin när jag red fram, lite stark emellanåt men när han inte hängde i min hand så kändes det jättebra. I galoppen drog han inte iväg som han gjort de senaste veckorna utan var ganska lugn, lite svårjobbad men det gjorde liksom inget. När vi sedan skulle börja hoppa så blev han genast mycket starkare, banan bestod bara av små sockerbitshinder men det var värt att tagga mot tyckte Tille! 
 
Han blir väldigt stark efter hinder och vill inte riktigt lyssna på mig, utan han tycker att han ska få köra sitt eget race. Han må vara som en jättebäbis men han kan och vet allt, så är det bara! ;) Så det gäller att bara försöka få honom att lyssna på mig, vi provade med att lägga volter både innan och efter hindrena men det gick inte bättre för det. Då gjorde vi istället så att efter varje hinder skulle vi göra halt. Har alltid fungerat bra på honom förutom när han är helt galen, då blir det bara dragkamp, men idag svarade han väldigt bra på det! Han blev lite sur vid ett tillfälle men sedan accepterade han det och blev betydligt lugnare. 
 
När vi kände oss nöjda så travade jag av en mycket avslappnad och nöjd häst! Josefine var jättesnäll och fotade oss också, vet dock inte hur jag tänkte när jag tog min ljusblåa jacka till Union jack schabraket haha... Jaja ;)
Alltså han har blivit så himla mörk. Han har även satt sjukt mycket päls och måste klippas snarast möjligast!
#1 - - Isabelle Johansson:

Finaste ni! :D

Till top