melinajaderblom.blogg.se

Need motivation

Okategoriserat Permalink6
Tror aldrig att jag varit såhär... negativ inför min och Tilles framtid tillsammans. Känns som att ingenting går som jag vill och jag känner mig så begränsad, typ. Vet inte ens hur jag ska förklara hur jag känner men just nu skulle jag bara vilja lägga allt på hyllan. Känns som att jag skulle behöva en ordentlig spark i röven, ett förbannat bra ridpass eller någon som kunde berätta att vi kan bli något bra.
 
Tille kommer bli en stjärna, det vet jag. Men det är så otroligt mycket jobb på honom och jag har lagt ner så himla mycket jobb också. Vi skulle verkligen behöva börja träna för tränare regelbundet men det är svårt när vi inte har någon transport, det kostar 300 att hyra en och det skulle bli en kostnad på 2000 i månaden endast på träning. Det enda han får plats i är umesläpen och dem är ju svindyra. Varför föddes jag inte rik? 
 
Nej just nu känns ingenting sådär jätteroligt. Älskar att hålla på i stallet och att rida, men vill känna att "Nu är vi på g!" vilket jag inte gör. Jag vill så himla mycket liksom, nästan för mycket än vad som egentligen är möjligt. 
 
Måste bara säga också att jag absolut inte har bråttom med honom, det är inte det som är grejen. Har tagit det så himla lugnt med honom för att han ska få ta allt i sin takt. Vi sitter fortfarande och trimmar över små sockerbitshinder när vi ska hoppträna, jobbar fortfarande med att han ska gå fram för skänkeln och lyssna på minsta förhållning, kan räkna på en hand de gånger vi hoppat stora hinder. Så det är absolut inte det att jag vill påskynda hans utveckling och utbildning.
 
Blö blev bara ett väldigt virrigt inlägg av det här, but I need motivation plz. 
 
#1 - - Wendela:

Bara fortsätt kämpa, ni två är så sjukt fina tillsammans! :)

#2 - - Anna:

Tycker inte din text stämmer med uppfattningen jag fått från alla bilder och filmer! Ni är ju hur duktiga och fina som helst. Herregud vilken utveckling ni gjort tillsammans sen starten och se bara Tille, hur musklad och snygg han är! Så även om det känns som att ni "Kört fast" så tycker jag att du ska nypa dig i armen och inse vilken fantastisk häst du sitter på med massor av potential och vilken utveckling ni gjort. Det kan ju inte gå annat än uppåt! ;)

#3 - - Anna:

Tycker inte din text stämmer med uppfattningen jag fått från alla bilder och filmer! Ni är ju hur duktiga och fina som helst. Herregud vilken utveckling ni gjort tillsammans sen starten och se bara Tille, hur musklad och snygg han är! Så även om det känns som att ni "Kört fast" så tycker jag att du ska nypa dig i armen och inse vilken fantastisk häst du sitter på med massor av potential och vilken utveckling ni gjort. Det kan ju inte gå annat än uppåt! ;)

#4 - - Moa Lindström :

Ni passar så otroooooligtbra ihop, dreamteam. Och ni har ju utvecklats jätte mycket redan, och tille har ju fått en ny kropp!!
Ge aldrig upp för du har en häst som du kan gå riktigt långt med, ta vara på chansen!
Ni är grymt fina, de vet du

#5 - - johanna:

ni är ju jätteduktiga! Finns det ingen tränare som kan åka ut? Det är väl inte bara du som står i ditt stall som vill träna för tränare? Släpp alla krav och rid bara ut i stället en period, så får du se om du hittar motivationen till att kämpa mer på banan? Så gjorde jag när allt gick dåligt med Corona, red ut och bara hade så sjukt kul, red nog inte på banan på över 1 månad, men sen när vi började arbeta på banan var vi bättre än någonsin! :)

#6 - - Lina:

Tille är en jättefin häst och du gör ett superjobb med han! =)
Så länge det är bra underlag på Ark:en så är det nog inga problem för en tränare att åka dit =) Jag har lektioner för dom som vill i mitt stall, kanske du har någon duktig som kan hjälpa dig? =)
Ang transport så är mitt släp Cheval Liberte större än Umesläpen och bredare, och dom är bättre i pris. Umesläpen är nog det dyraste man kan köpa. Sen så borde det inte vara några problem med en standard transport, provat köra utan mellanvägg så han får mer plats? :)

Svar: Åh tack så mycket! Joo det har jag faktiskt inte tänkt på! Men de tränare jag vill träna för håller mest till på näset, färsta eller Timrå :/ Vi har provat en sån transport, den gick tyvärr inte.. Det blir liksom för kort fram för honom, själva spiltan är inga problem! Vi har provat hur många transporter som helst nu haha, börjar tappa suget ;) umesläpet vi har hyrt har varit perfekt, men precis som du säger är de ju jäkligt dyra också.. Jaja, det löser sig i slutändan :D
Melina Jäderblom

Till top