melinajaderblom.blogg.se

Ett bättre pass

Dagens ridpass, Tilion F Permalink0
Idag fick vi till ett mycket bättre pass, känns kanon! Han var dock inte alls så fin som han brukar, men tror att han är så här spänd och tittig pga. både vädret (storm) och att det börjar bli kallarer + pälssättningen då. Red som planerat bort till klätterbacken, lite jobbig var han och hade svårt att koncentrera sig på det han skulle så lite snubblingar och sådär blev det. Men vi körde tre vändor upp och ner där. Skrittade sedan hemåt men kände fortfarande att hans energi var maxad och han kunde inte ta ett enda avslappnat steg, så bestämde mig för att rida två vändor på grusvägarna och låta honom galoppera på lite. 
 
Första vändan var han spänd och väldigt bakåttänkande, han hade koll på allt förutom sig själv och mig typ haha. Sedan stod det två människor vid sidan av vägen och då blev det tvärstopp och lite stegringar, slutade med att jag fick leda honom förbi de otroligt farliga människorna, men när deras hund sedan gjorde utfall mot honom så brydde han sig inte ett piss, haha logiken där. Andra vändan gick 100 gånger bättre, kunde tom jobba honom och han kändes superduper verkligen, så bröt av och vände innan vi ens kommit halvvägs. Massa beröm och sedan skrittade vi hemåt, nöjda båda två! 
 
Sedan fick han massage med liniment, han stod och gäspade och tuggade hela tiden, riktigt skönt tyckte han att det var! Lite stretching också innan han fick på sig ett svettäcke och släpptes ut i hagen medans jag mockade. Släppte sedan in hästarna, nu har jag nyss kommit hem och är helt slut i kroppen, så ska krypa ner i soffan nu en stund innan jag går och lägger mig, natti



Till top