melinajaderblom.blogg.se

Lång jäkla dag

Okategoriserat Permalink1
Vad gör jag ens vaken nu? Har ju snart varit vaken ett helt dygn och har varit igång heela dagen. Först skola, sedan skynda hem för att hämta pengar till hovslagaren (glömde såklart att ta med det imorse, virrhöna som sagt) sedan började jag gå ifrån mig till stallet, (det är en bra bit) då bussen åkte ner i diket direkt efter att jag hoppade av den, så räknade med att nästa buss skulle bli försenad. Men hade tur och fick skjuts sista vägen då en buss kom helt random och plockade upp mig haha.
 
I alla fall, sedan kom Ellinor till stallet och var så gullig och fotade mig och Tille lite i det otroligt fina vädret. Har varit över 10 grader varmt och strålande sol! Sedan kom hovslagaren, Tille skötte sig otroligt bra! Efter det åkte jag och Ellinor en sväng till hööks, sedan donken då jag inte ätit någonting och jag skulle ju ha träning klockan 20. 
 
Sedan tillbaka till stallet, hade verkligen ingenting att göra då jag mockade medans Tille blev skodd. Så satt i sadelkammaren i en timme innan jag hämtade in pollen min och började göra iordning honom för träningen. 
 
Det gick faktiskt helt okej i dag, han hoppade fina språng och var inte alls lika stark som han brukar bli. Tror att vi börjar komma någon vart nu. Klockan 21:30 var vi klara och då gick jag tillbaka med honom till stallet och nattade honom. Sedan skulle jag ta in alla andra hästar, vilket tar sin lilla tid, allra helst när det är snorhalt ute. Tur att de flesta hästarna går någorlunda lugnt ;) 
 
Och nu sitter jag då i sängen och kan inte sova. Var svintrött innan träningen men nu känner jag mig bara övertrött, då är det ju omöjligt att somna. Bjuder på några bilder från i dag som jag snott från Ellinors blogg, kika in där! Fler bilder får ni när vi träffas nästa gång så jag kan föra över dem till min dator :) 
 
Min stora nallebjörn<3
#1 - - Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞:

Jobbigt att inte kunna vara sova, men ändå kul att vara igång hela dagen! :D

Till top