melinajaderblom.blogg.se

Film nr 1

Okategoriserat Permalink2
Här kommer film från första rundan i går! Alltså hur glad ser han inte ut? Han kändes inte ett dugg nervös eller rädd så som han känts de tidigare gångerna utan nu tog han verkligen för sig (en aning för mycket haha) och det var så himla kul. När jag tittar på filmen känner jag mest VAD faaan håller jag på med där uppe?? Det ser ju inte klokt ut. Men det syns inte så tydligt att han inte tar mina förhållningar, försöker sitta tillbaka ordentligt flera gånger för att få honom att backa av men istället bara drar han mig ur sadeln. Det syns liksom inte men han är fruktansvärt stark emellanåt. I går ändrade jag faktiskt ridstilen lite. "Åkte" lite med och lät honom tänka själv, inte så mycket fipplande eller krav, han skulle baara få en positiv upplevelse. I början försökte jag som sagt att sitta tillbaka ordentligt men han bara drog mig ur sadeln så vi provade på hans vis istället.
 
Sedan kanske det inte ser så snyggt ut och han hoppar lite spänt ibland men det kommer. Hemma fungerar det toppen att kräva att han ska gå i "dressyrgalopp" hela tiden men jag tror att det skulle bli för mycket i dagsläget att kräva det inne på banan. Förstår ni vad jag menar? Bara boosta hans självförtroende just nu.
 
Jag är bara så nöjd över att han hoppar och inte blir stressad och så spänd att han helt enkelt inte vågar. Som sagt, en sak i taget! Förhoppningsvis kan vi hålla igång nu och vara med de kommande pay and jumpsen också. Det är som sagt perfekt för honom, för oss! Nu ska jag fortsätta träna magmusklerna och självdisiplinen ;) 
 
Gud vad mycket babbel. Här är första filmen i alla fall ifrån 70cm.
#1 - - Erika Pettersson:

Va duktiga ni är! :D

#2 - - Fia:

Alltså jag älskar din mamma :) ha ha så jävla rolig. Grattis till två nollor :)

Till top