melinajaderblom.blogg.se

Debuten är nära...

Okategoriserat Permalink4
Alltså vet ni vad jag gjorde i dag?? Jo jag anmälde mig och Rasmus till SFRK's lokala dressyrtävling den åttonde Oktober! Herrgud vad nervös jag känner mig. Inte över hur det kommer gå men jag kommer för det första köra honom själv, och mamma är utomlands så hon kommer inte ens vara med huhu!! Dessutom är det en LB:3 vi kommer starta, aldrig ens ridit det programet förut och det är lite klurigare än exempelvis LB:1 och LC:2 som jag startat förut. Men det är å andra sidan väldigt bra att det händer mycket för att hålla Rasmus huvud i schack. 
 
För er som undrar varför jag startar en dressyrklass när Rasmus är tänkt som min tävlingshäst i hoppning så är det för att jag tror att det är bäst för honom. Rasmus behöver träna på att tävla, han behöver miljötränas och jag har ingen aning om hur han är i tävlingssammanhang. Eftersom han inte alls har varit som ** sa till mig när jag köpte honom så har jag noll förväntningar och jag tänker att det enda jag har som mål är att Rasmus ska tyckte det är kul och när vi åker därifrån har han en rolig upplevelse i ryggsäcken. Hans tillit till mig ska fortsätta byggas upp även på tävlingsplatsen och därför känns det som att han har bäst förutsättningar till det på en dressyrbana. Utan massa titthinder, tidspress som det lätt blir på hopptävlingar och en massa stressiga hästar som susar förbi på framhoppningen, förstår ni? 
 
Som tur är följer Ellinor med mig, guld värt. Jag är ju litte lätt virrig ibland och behöver någon som håller koll på mig, typ haha. Förhoppningsvis finns det även någon på plats som kan hjälpa mig backa med transporten för det vet jag inte om jag hinner lära mig innan dess. Äsch, sånt löser sig! 
 
#1 - - Mamma:

Kommer gå sååå bra både på tävlingen och körningen. Dock känns det tråkigt att jag inte kommer få vara med och se er ❤️ Och även hejja på i högan sky😜 Love you

Svar: <3
Melina Jäderblom

#2 - - Erika Pettersson:

De kommer gå bra ska du se! ;) stort lycka till.

Svar: Jadå, bara körningen löser sig så är jag nöjd! ;) Tack!
Melina Jäderblom

#3 - - Fia:

Ååh vad spännande 😀 Tycker det är jätteklokt tänkt och absolut något som kommer gynna eran framtida karriär. Det kommer gå superbra.

#4 - - Lina Carlzén:

Kommer nog gå kalasbra! :) och träna på med släpet! :)Går det inte finns det alltid någon som kan backa 👍😊

Till top